به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان در استانداری اظهار کرد: از آنجایی که آسیب‌های اجتماعی نسبت به آسیب‌های جسمانی پیچیدگی خاصی دارد همکاری میان دستگاه‌های دست اندرکار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تا شرایطی برای کنترل و کاهش آنها فراهم شود.

وی بیان کرد: این سازمان در زمینه شیوع معلولیت موفق عمل کرده به گونه‌ای که در سال گدشته از مجموع یک میلیون و 500 هزار کودک متولد شده در کشور یک میلیون و 16 هزار نفر آنان غربالگری شنواسنجی شدند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: تولد سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور این سازمان را بر آن داشت تا طرح پیشگیری از معلولیت را به طور جدی در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: یکی از کارهای خوب سازمان بهزیستی تشکیل گروه‌های همیار است که حاضریم 100 گروه همیاران 15 تا 20 نفره را در این استان در راستای ایجاد اشتغال گسترش دهیم.

این مسؤول ادامه داد: در خانواده‌های دو معلول به بالا در این استان دو میلیون تومان به سهم خود برای احداث 800 واحد اضافه می‌کنیم تا زودتر احداث شود.

وی بیان کرد: در بحث اشتغال جدا از وام‌هایی که پرداخت می‌کنیم، از وجوه اداره شده خود سازمان بهزیستی به کسانی که نمی‌خواهند وام بگیرند، 2.5 میلیارد تومان سهمیه قرار می‌دهیم.

محسنی بندپی گفت: در بحث شهرستان‌هایی که حاشیه‌نشینی دارند، بیش از 10 میلیون نفر حاشیه نشین در کشور از دفترچه بیمه سلامت برخوردار شده‌اند.

استقرار مهدهای کودک در حاشیه‌شهرها و کمک به ادامه تحصیل بازماندگان با همکاری آموزش و پرورش

وی ادامه داد: نسبت به استقرار مهد کودک در حاشیه شهر و تحصیل بازماندگان از تحصیل با همکاری آموزش و پرورش اقدام می‌کنیم و پایگاه‌های اجتماعی را در حاشیه شهر افزایش می‌دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی بر همکاری بیشتر صدا و سیما با بهزیستی تاکید کرد و افزود: امیدواریم در اردیبهشت سال آینده اقداماتی را که در این استان اجرایی می‌کنیم به عنوان اقدامات شاخص به مقام معظم رهبری گزارش کنیم.

وی از هدیه‌ای با مجموع 300 میلیون تومان به تمامی کارکنان اداره‌کل بهزیستی خبر داد و گفت: به سبب خدمات ارزنده کارکنان این اداره‌کل، امسال نفری 500 هزارتومان به تمامی کارکنان این مجموعه هدیه پرداخت شده که در مجموع رقمی معادل 300 میلیون تومان است.