به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی، شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اجتماعی شهرستان بیجار که با حضور اعضاء در مجتمع نور برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه تلخ فرو ریختن پلاسکو تهران اظهار داشت: آتش نشانان با همت و شجاعت خود نشان دادند که در همه حال بی هیچ منتی آماده خدمت هستند.

وی در ادامه به انتخاب بهزیستی استان کردستان به عنوان دستگاه برتر و برگزیده اشاره کرد و افزود: این موفقیت با همکاری همه جانبه و تلاش های بی وقفه همکاران در ادارات بهزیستی کل استان کسب شده است.

وی به افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و افزود: بکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

محسنی اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و توجه به نقاط بحرانی در کشور را پنج آسیب اجتماعی دانست که رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای نسبت به آن دارد و گفت: باید با بسیج امکانات در راستای رفع این مشکلات برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان تخصصی ترین نهادی که در این زمینه ها ایفای نقش می کند در کاهش آسیب های اجتماعی و عملی کردن فرامین رهبری در این زمینه نقش اساسی را عهده دار است.

وی همچنین به ساماندهی کارها و فعالیت های سازمان بهزیستی در سه محور اشاره کرد و بیان داشت: اولین فعالیت ما تلاش در راستای جلوگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و جلوگیری از معلولیت هاست چرا که پیشگیری اثر بخش هزینه کمتری به همراه خواهد داشت و مداخلات نیز بهنگام و اثر بخش است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به میانگین سنی اعتیاد در جامعه اشاره کرد و گفت: در میانگین سنی ۱۵ تا ۲۴ سال به ازای هر شش مرد معتاد یک زن معتاد وجود دارد که این آمار در میانگین سنی ۲۵ تا ۴۵ به ازای هر ۱۷ مرد معتاد یک زن معتاد وجود دارد و در میانگین سنی ۴۵ تا ۶۰ به ازای هر ۱۸ مرد معتاد یک زن معتاد وجود دارد.

محسنی بندپی به نقش محوری زنان در آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد اشاره کرد و گفت: اگر این روند در کشور ادامه یابد با بحرانی مواجه خواهیم شد که کنترل و مهار آن بسیار سخت خواهد بود.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود به مهمترین برنامه های اجرایی سازمان بهزیستی در طول سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: سازمان بهزیستی تاکنون در پیشگیری از معلولیت ها به خوبی اقدام کرده است که تنیلی چشم، شنوایی سنجی و غربالگری ازدواج از مهمترین برنامه های اجرا شده در طی سال های گذشته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور برفراهم کردن بستر و انگیزه و شرایط لازم برای ورود خیل جمعی خیرین نیک اندیش اشاره کرد و گفت: باید شرایط را به نحوی فراهم کنیم که خیرین نیت های نیکوکارانه و خداپسندانه خود را به دور از هر گونه بورکراسی ادارای به سرانجام برساند.

وی همچنین از اختصاص یارانه خاص و ویژه به استان کردستان و شهرستان بیجار خبر داد و گفت: تمامی کلاس و کارگاه آموزشی تأمین مدرس و برگزاری گارگاه آن در طول را سازمان متقبل خواهد شد.

محسنی در پایان از راه اندازی اورژانس اجتماعی در ۱۴۰ شهرستان با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر در سال ۹۶ خبر داد و اظهار داشت: اورژانس اجتماعی مجهز شهرستان بیجار در سال آینده راه اندازی می شود.