مجید رضازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود شناور بودن پاتوق ها، ‌معتادان معمولا آنها را پیدا می کنند چون با یکدیگر آشنا هستند و به راحتی متوجه جابجایی پاتوق ها می شوند.

وی اظهار داشت: احساس خطر و شرایط خود اعتیاد موجب می شود که معتادان، پاتوق های خود را جابجا کنند و به جای دیگری بروند.

وی تصریح کرد: تیم های سیار بهزیستی را می توان مسئول معتادان ساکن در این پاتوق ها برشمرد که به آنها سوزن ، سرنگ ، زخم پانسمان داده و از این طریق با آنان ارتباط برقرار کرده و آموزش های لازم را به آنان ارائه کرده و آنان را برای کاهش عوارض و آسیب های اعتیاد به مراکز کاهش آسیب ارجاع می دهند که در این مراکز نیز به افراد دارای اعتیاد ، غذا و آموزش های دیگر ارائه می شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: ممکن است در یک محله یک پاتوق و در محله دیگر 10 پاتوق معتادان وجود داشته باشد.

رضازاده یادآور شد: هم اکنون 250 تیم سیار ، 140 مرکز کاهش آسیب ، 140 مرکز روزانه گذری کاهش آسیب و 50 مرکز شبانه گذری کاهش آسیب موسوم به پناهگاه ( (shelter) در سراسر کشور فعالیت دارند.

براساس آمارهای موجود هم اکنون یک میلیون و 325 هزار نفر در کشور به انواع مواد مخدر و محرک ، اعتیاد دارند. علی مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش از این گفته بود که به طور متوسط در هر روز 10 نفر در ایران بر اثر مصرف مواد مخدر می میرند.