به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر عصر دوشنبه در دیدار با برخی علما و مراجع تقلید در قم خاطرنشان کرد: بسیاری از معضلات اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، بیکاری و غیره ریشه در مسائل فرهنگی دارد.

وی با اشاره به فعالیت های کمیسیون فرهنگی در دو مجلس نهم و دهم افزود: طرح توسعه مساجد از اقدام هایی بود که در کمیسیون مورد بررسی و پیگری قرار گرفت.

پژمانفر بیان داشت: جامعه در زمینه افزایش سن ازدواج و مساله فرزند آوری با چالش های جدی مواجه است و کمیسیون فرهنگی مجلس در ارتباط با طرح افزایش جمعیت نیز کارهای اساسی انجام داده است.

وی ادامه داد: مساله امر به معروف و نهی از منکر که پیوسته از دغدغه های اصلی بزرگان و متدینان جامعه بوده، در کمیسیون پیگیری و طرح آن نیز ابلاع شد.

پژمانفر یادآورشد: برای عملی کردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر باید همه ارگان ها و نهادها کمک کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تقویت زیرساخت های حوزه های علمیه و جریان سازی گفتمان دینی را از دیگر فعالیت های این کمیسیون برشمرد و گفت: در بخش اعتبارات، تلاش بر این است که اعتبار حوزه های علمیه برادران، خواهران، مرکز خدمات و غیره ارتقا پیدا کند.

پژمانفر بیان داشت: معافیت های ساخت مدارس حوزه های علمیه از برخی خدمات مانند پرداخت وجه برای انشعاب آب، برق و گاز، یا دریافت زمین رایگان نیز از دغدغه های ما در کمیسیون فرهنگی مجلس است.

وی ادامه داد: در شهرهای بالای پنج هزار تن، باید حوزه های علمیه خواهران و برادران تاسیس شود، در این زمینه طرح هایی بوده که دولت همراهی خوبی نشان داده است.

پژمانفر افزود: مباحثی مانند مهندسی فرهنگی، سبک زندگی اسلامی و قانون خانواده نیز در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به برنامه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص فضای مجازی گفت: در ارتباط با این فضا، جلساتی تشکیل و چند مصوبه نیز تصویب و تصمیم های خوبی در این زمینه اتخاذ شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد : برخی سیم کارت ها به صورت بی نام و نشان بوده و 30 درصد انحرافات اخلاقی، سیاسی و غیره مربوط به دارندگان این سیم کارت ها بود که قرار شد همه اینها غیر فعال شود.

وی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران نیز خاطرنشان کرد: حضور آیت الله سیستانی در عراق به عنوان یک قطب بسیار مهم برای انسجام امت اسلام است.

پژمانفر افزود: ظرفیت های موجود در جهان اسلام، تحولات عراق و نوع انسجام، هماهنگی و جریان های مردمی در این کشور بسیار حائز اهمیت و نقش آیت الله سیستانی در همه این موارد بسیار تعیین کننده است.

وی گفت: تحت تاثیر مرجعیت، فضای مناسبی در کشور عراق در حال شکل گیری است و امید است در نقاط مختلف جهان اسلام که در معرض تهدید دشمنان قرار دارند، بتوانتیم گام های اساسی برداریم.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و علما از برخی مراکز و نهادها نیز بازدید کردند.

در این سفر احمد سالک، نصرالله پژمان ‌فر، فاطمه ذوالقدر، طیبه سیاوشی، احد آزادی‌ خواه، اصغر مسعودی، سید صادق طباطبایی نژاد، جعفرپور، مهدی شیخ و مصطفی ذوالقدر حضور داشتند.