به گزارش ایسنا، عباس دیلمی‌زاده در مراسم افتتاح اولین مرکز اقامتی مدل طبی زنان و زنان باردار مصرف کننده مواد مخدر با بیان اینکه اولین مرکز اقامتی زنان را با ظرفیت 20 نفر در سال 82 و در شهر شیراز راه‌اندازی کردیم گفت: اولین مرکز DIC زنان نیز به همت مرکز خانه خورشید راه‌اندازی شد و ما در آن زمان مدل پرهیزمدار را با مدل کاهش آسیب تلفیق کردیم که اقدامی موفق بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز مدل طبی به این مدل‌ها اضافه شده است ، ادامه داد: با شیوع مصرف محرک‌ها، مرکز زنان تولد دوباره که در سال 84 راه‌اندازی شده بود تبدیل به اولین مرکز TC زنان شد.

دیلمی‌زاده با تاکید بر اینکه همیشه فکر می‌کردیم باید تخصص را وارد مراکز اقامتی خود کنیم و در این مراکز کار تخصصی انجام دهیم ادامه داد: به دلیل نیاز زنان باردار معتاد به کار تخصصی، آیین‌نامه‌ای توسط وزارت بهداشت ابلاغ شد و دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز کمک کرد که مرکز مدل طبی زنان و زنان باردار مصرف کننده مواد مخدر راه‌اندازی شود.

مدیر عامل جمعیت تولد دوباره تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران و ستاد مبارزه با مواد مخدر بستری فراهم کرده که بر اساس آن سازمان‌های غیردولتی می‌توانند رشد کنند و فضای همکاری با سازمان‌های غیردولتی باعث شد که امروز جمعیت تولد دوباره شبکه‌ای را در منطقه غرب آسیا و آسیای مرکزی در حوزه اعتیاد راه‌اندازی کند.

وی تصریح کرد: پیام اخیری که دفتر مشارکت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده صیانت از بهبود یافتگان و زنان بهبود یافته است که امیدواریم این برنامه صیانت طی سال‌های آینده نقش عملیاتی پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه NGO ها باید مطالبه‌گر بوده و مطالبات اجتماعی خود را برای جامعه هدف پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: یادمان باشد که ما طلبکار نیستیم و نباید برخوردی طلبکارانه داشته باشیم.

دیلمی‌زاده با اشاره به اینکه ما صد کارمند داریم که باید حقوق آنها را پرداخت کنیم، گفت: جمعیت ما نیاز به کمک دارد زیرا ما بودجه دولتی نداریم و برای این که بتوانیم در سال‌های آینده مدل‌های جدیدی را به ارمعغان بیاوریم نیاز به کمک داریم.

وی با اشاره به مدل طبی اقامتی زنان باردار معتاد افزود: قصد داریم تا جایی که می‌توانیم این مراکز را در سایر شهرها توسعه دهیم اما توصیه می‌کنم این مدل به عنوان یک الگو در سراسر کشور توسعه یابد.

مدیرعامل جمعیت تولد دوباره از راه‌اندازی اولین موبایل سنتر زنان برای منطقه شمال و شمال غرب تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران راه‌اندازی خواهد شد و کار آن در حوزه زنانی است که در پاتوق‌ها نسبت به مصرف مواد مخدر اقدام می‌کنند و ما باید به آنها دسترسی داشته باشیم.

وی در پایان ضمن اشاره به آنکه آرزو می‌کنم هیچ نوزادی معتاد به دنیا نیاید ، خاطرنشان کرد: برای تحقق این آرزو باید مراکز دیگری در شهرهای دیگر راه‌اندازی شود.