به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی ربیعی روز پنجشنبه در بازدید از مرکز نگه داری و درمان اخوان واقع در شهرستان ملارد نصیر آباد در جمع خبرنگاران افزود:تعدادی از معتادان که دو شب گذشته در یکی از آرامستان های شهرستان شهریار شناسایی شدند و جامعه از دیدن تصاویر آنها بشدت متاثر شد، پیشتر هم برای ترک اعتیاد در یکی از این مراکز بستری بودند.

وی گفت: متاسفانه تصاویری که نشان داده شد به نظر می رسید که این افراد به طور کامل رها شده اند در صورتی که پرویز یکی از معتادانی که تصویرش در گزارش دوشب پیش در فضای مجازی قرار گرفت سال گذشته در یک کمپ بستری بود اما به دلیل اینکه می خواست دوباره مواد مصرف کند کمپ را ترک کرده بود.

ربیعی بیان داشت:دولت ضمن حمایت از مراکز درمان معتادان از فعالان مدنی که به شکل سمن ها در جهت اجتماعی پذیری معتادان تلاش می کنند، حمایت می کند.

وی گفت: حدود 41درصد از معتادانی که در این مرکز نگه داری و درمان می شوند در گروه سنی 30تا 40سال قرار دارند و 47درصد از معتادان این مرکز اعلام کرده اند که در سنین بین 15 تا 25 سال برای نخستین بار مصرف مواد مخدر را شروع کرده اند.

ربیعی در خصوص نامه نویسنده نامی ایران اصغر فرهادی گفت: هنرمندان همواره از احساسات بسیار غنی برخوردارند و در مشکلات و مصائب مردم در کنار رنج آنها هستند .تردیدی نیست که تصاویر دوشب گذشته هنرمندان کشور را هم متاثر کرده باشد.

به گزارش ایرنا، در مرکز نگه داری و درمان اخوان ،اغلب معتادان در سال های گذشته دارای شغل و درآمد بوده اند.بسیاری از این افراد در شرایط نامطلوب اقتصادی به دلیل رکود اقتصادی یا شغل خود را از دست داده اند و یا دچار ورشکستگی اقتصادی شده اند.

به گفته ربیعی، هشت هزار و 400 نفر از معتادان در استان تهران برای ترک اعتیاد پیش قدم شده اند و برای کسانی که دفترچه بیمه ندارند دفترچه بیمه سلامت صادر خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین گرمخانه هایی برای معتادان و بی خانمان ها در نظر گرفته شده که این افراد بتوانند شبها به این مراکز بیایند و از غذای گرم و پناهگاهی مطمئن برای خواب برخوردار شوند.

وی همچنین بیان داشت: هموطنان می توانند در تماس با شماره تلفن 66762087 کارتن خواب ها و بی خانمان ها را به اورژانس اجتماعی معرفی کنند.

در این بازدید ربیعی با مردی به نام 'پرویز'یکی از معتادانی که چند شب پیش از آرامستان نصیر آباد شهریار به این مرکز آورده شده بود، گفت و گویی صمیمانه داشت.

ربیعی به درد دل او گوش داد و از اوخواست که موضوع درمان خود را به طور جدی پیگیری کند.

وی سال گذشته در کمپ برای ترک اعتیاد بستری بود اما به دلیل اینکه می خواست دوباره مواد مخدر مصرف کند کمپ ترک اعتیاد را رها کرده بود.

وی دارای همسر و دو فرزند است که خانواده وی حاضر به قبول او نمی باشند.

پرویز که از شرایط کنونی خود راضی بود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دفترچه بیمه سلامت برای ادامه درمان خود دریافت کرد.

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،استاندار تهران و رئیس سازمان بهریستی امروز از مرکز نگهداری و درمان اخوان بازدید کردند و از نزدیک با روش های درمان معتادان مستقر در این درمانگاه آشنا شدند.