این بازیگر طراز اول کشورمان در گفت و گو با روابط عمومي ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: من معتقدم مطرح کردن بهتر از مخفی کردن معضلات است. وقتی مسائل اجتماعی مخفی می‌شوند، فقط در موردش حرف نمی‌زنند وگرنه اکثر مردم می‌دانند که این معضلات وجود دارد. با مخفی‌کاری این اعتماد مردم است که از دست می‌رود. از سوی دیگر عده‌ای نادانسته به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.

به گفته وی، مخفی کردن معضلات اجتماعی به نفع کسانی است که می‌خواهند با فروش موادمخدر جیب‌شان را پرکنند نه به نفع کسی که در معرض آسیب هستند. ماهیت موادمخدر باید علنی شده و به چالش‌ها بیرونی کشیده شود تا مردم هم در مبارزه با آن مشاركت کنن

کیانیان با بیان اینکه باید اطلاع‌رسانی‌ها دقیق، به موقع و متناسب با سنین افراد باشد، افزود: مبارزه با موادمخدر باید به موارد درسی اضافه و در مدارس آموزش داده شود. موادمخدر بچه‌های راهنمایی را هم تهدید می‌کند و سراغ دارم بچه‌هایی که در این سنین معتادند. چرا؟ چرا یک نوجوان باید گرفتار اعتیاد شود؟ مسلما به این دلیل است که نمی‌دانسته مصرف این مواد در آینده چه بلایی به سرش می‌آورد. در حقیقت ماهیت موادمخدر را نمی‌شناخته و از آن استفاده کرده است. وقتی می‌بینیم سن آسیب‌پذیری موادمخدر طبق آمار رسمی به 15 سال رسیده پس آموزش عدم سوءمصرف از این سن از آن باید شروع شود. حتی اگر دانش‌آموزان از دبستان آموزش ببیند دیگر در سنین نوجوانی در معرض خطر استفاده از موادمخدر نمی‌شود.