به گزارش ایرنا، امیدعلی سبزی روز دوشنبه در نشست فرعی شورای مبارزه با مواد مخدر دهلران اظهار کرد: دولت با هدف کاهش و اصلاح آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر این موضوع مهم را دنبال می کند.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی مواد مخدر گفت: برای پیشگیری و مبارزه با مصرف مواد مخدر همه اعضا و بویژه نهادهای فرهنگی وظایفی دارند که باید به دقت و ظرافت آن را دنبال و مصوبات این شورا را عملیاتی کنند.

سبزی آموزش و برگزاری کارگاه های آموزشی و اطلاع رسانی از بلای خانماسوز اعتیاد به مردم را مهم دانست و افزود: نقش آموزش و پرورش، دانشگاه ها، خانواده ها و سازمان های مردم نهاد و دستگاه های فرهنگی در این زمینه مهم و حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: شناسایی توزیع کنندگان اصلی و خرده فروشان، پاکسازی نقاط آلوده، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص عواقب مصرف مواد مخدر بویژه مواد صنعتی در بین جوانان و کمک به معتادان بهبود یافته و ایجاد اشتغال برای آنان از دیگر موضوعاتی است که باید دنبال شود.

فرماندار دهلران اعطای تسهیلات به کارگاه های ایجاد اشتغال برای افراد بهبود یافته از دام اعتیاد را از دیگر اقدام های موثری دانست که موجب ایجاد انگیزه در این افراد و بازگشت به آغوش جامعه می شود.