به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دكتر پرويز افشار در پنجاه و دومين كميته تخصصي توسعه مشاركت‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد ستاد گفت: استفاده از ظرفيت سازمان‌هاي مردم‌نهاد به شبكه‌سازي نياز دارد و ستاد مبارزه با مواد مخدر اين آمادگي را دارد كه زمينه ايجاد شبكه‌‌سازي را براي سمن‌ها فراهم نمايد.

وي افزود: در اين كميته كه متشكل از سازمان‌هاي دولتي و نمايندگان سازمان‌هاي غير دولتي است، علاقه‌مند به ايجاد شبكه‌سازي سمن‌ها وجود دارد البته تاكنون شبكه‌هايي مثل اترك (شبکه پیشگیری از اعتیاد) ايجاد شده که خوب عمل كرده‌اند اما با يك شبكه‌سازي بزرگ و قوي مي‌توان همه 2 هزار و 400 سازمان مردم‌نهاد را که در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعي خوب كار مي‌كنند، گرد هم آورد.

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد بيان داشت: بايد از ظرفیت تمامی سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده مطلوب نماییم و از توانمندی آنان نيز در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم. بالا بردن کیفیت خدمات سازمان‌های مردم‌نهاد و تقويت آنها نيز در اين شبكه‌سازي از اهميت بالايي برخودار است.

گفتني است در اين كميته مصطفي ملكي مشاور وزیر کشور، محمد بيرجندي مديركل دفتر توسعه مشاركت‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد ستاد و نمايندگي از دستگاه‌هاي قوه قضائيه، وزارت بهداشت، وزارت علوم، بهزيستي، هلال احمر، ناجا، جمعي از نمايندگان سمن‌‌ها حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.