مجید رضازاده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: شهرداری تهران در حال حاضر هیچ مبلغی را بابت درمان و ترک اعتیاد معتادان به سازمان بهزیستی کشور پرداخت نمی کند.

وی افزود: در این رابطه تنها ستاد مبارزه با مواد مخدر بابت هر فرد معتادی که به سازمان بهزیستی معرفی می کند مبلغ 400 هزار تومان می پردازد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در رابطه با نحوه پرداخت بخشی از هزینه ترک معتادان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به سازمان بهزیستی اظهارکرد: متاسفانه این رقم نیز هیچ گاه در موعد مقرر پرداخت نشده و همواره سازمان بهزیستی کشور در این بخش از ستاد طلبکار است.

رضازاده با اشاره به درمان برخی از معتادان پر خطر در مراکز ماده 15 خاطرنشان کرد: اکنون به دلیل کمبود مکان، برخی از معتادان متجاهر در مراکز ماده 15 تحت درمان قرار می گیرند. در شرایطی که این افراد پر خطر هستند نگهداریشان با سایر افراد در یک مکان چندان مناسب نیست.

وی ادامه داد: شرایط درمان این افراد متفاوت است اما بهزیستی به دلیل کمبود فضا افراد پر خطر را نیز در مراکز ماده 15 نگهداری می کند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با ارائه آماری از هزینه افراد معتاد برای این سازمان تصریح کرد: در طول یک ماه، یک فرد معتاد که در مراکز ترک اعتیاد ما حضور دارد حدود 500 هزار تومان هزینه داشته و این در حالی است که هر یک از افراد معتاد برای ترک به مدت 2 تا 3 ماه در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.

رضازاده تاکید کرد: اگر چه هزینه مرتبط با درمان افراد معتاد از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در موعد مقرر به مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی واگذار نمی شود اما بهزیستی برای متوقف نشدن فعالیت ها ناچار است این هزینه ها را به مراکز بپردازد.