به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، ماریت قازاریان در حاشیه بازدید از سامانه ملی مشاوره اعتیاد اظهار داشت: این مرکز از سال 1387 با هدف پل ارتباطی میان مردم و مسئولان تأسیس شد و تاکنون پاسخگوی تمامی سوالات مربوط به اعتیاد بوده است.

وی افزود: در صورت لزوم و با توجه به موقعیت جغرافیایی افراد، تماس گیرندگان به مراکز مجاز سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت برای درمان اعتیاد، ارجاع داده می‌شوند.

اين مقام مسئول در بهزيستي بيان داشت: 80 درصد از تماس گیرنده‌ها خانم هستند و عمدتا همسران و مادران نگران از وضعیت فرزند و همسر با این سامانه تماس می‌گیرند و کارشناسان نيز تا حد امکان و طبق رسالت خود، تنش‌های آنها را با مشاوره‌های درست کاهش می‌دهند.

قازاريان گفت: مصرف ماده مخدر شيشه همچنان در صدر موضوع تماس‌گيرندگان با خط ملي مشاوره اعتياد قرار دارد و ميانگين تماس‌گيرندگان درباره اين ماده، 40 درصد است، پس شيشه نيز، ترياك و هروئين بيشترين موضوع تماس‌گيرندگان با خط ملي اعتياد مي‌باشند.