به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به اینکه پیشگیری از گرایش جامعه به سمت مواد مخدر نیازمند آموزش های هماهنگی است، افزود : برای مقابله با این بلای خانمانسوز، باید همه دستگاه ها و نیز اقشار مختلف مردم مشارکت جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها در صدد وارد کردن خدشه به روند اقدامات مبارزه با مواد مخدر در کشورمان هستند، افزود: سوداگرانی که تجارت این بخش میلیاردها دلار درآمد برای آنان ایجاد می کند، به سادگی از کنار آن عبور نخواهند کرد.

وی بر ضرورت استفاده از ابزارهای مختلف در جهت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر بویژه از طریق رشته های ورزشی تأکید و تصریح کرد : علیرغم اینکه سپاه و بسیج در این بخش اقدامات موثری انجام داده اند، باید به صورت منسجم تر و با بهره گیری از ظرفیت های هئیت های ورزشی امکانات لازم به صورت گسترده با مشارکت دهیاری ها به روستاها هدایت شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : اگر چه اقدامات پیشگیرانه نیازمند اعتبارات بیشتری هستند اما متأسفانه مشکلات موجود در معتادان و رفع معضلات آنان هزینه های بسیاری دارد.

نجفی تصریح کرد: با مراکز غیرمجاز نگهداری از معتادین به صورت جدی برخورد شود.

استاندار گیلان به سفر دو روزه خود در معیت وزیر کشور به جمهوری آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد : در دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان به همکاری خوب دستگاه های نظامی، انتظامی و گمرکی استان اذعان داشتند که این، نشان از حضور جدی و اشراف کامل به مسائل و جلوگیری از ورود هرگونه آسیب به این بخش است.

وی با قدردانی از تلاش های شهرداری رشت در بحث مبارزه با مواد مخدر گفت: کارهای بزرگی بویژه در بخش بانوان انجام گرفته که باید با مشارکت اداره کل بانوان استانداری، رسانه ها و صدا و سیما منعکس و اطلاع رسانی شود و با جدیت ادامه پیدا کند.