به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ متن پيام دکتر اسکندر مومنی به شرح زیر است:
مواد مخدر و پيامدهاي ناشي از آن‌، يكي از تهديدهاي جدي عصر حاضر مي‌باشد، رشد و گسترش جهاني تجارت مواد مخدر و روان‌گردان‌ها از يك سو و تاثيرات مخرب آن بر سلامت جسماني و رواني آحاد جوامع و همچنين لطمات جبران‌ناپذير بر ساختارهاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي كشور، از سوي ديگر بر كسي پوشيده نيست. بديهي است قواي حاكميتي به تنهايي و بدون استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي قادر به مقابله با اين بليه بزرگ نخواهند بود. در اين راستا ظرفيت‌سازي و ايفاي نقش و استفاده هوشمندانه و مستمر از نهادهاي اجتماعي و مردمي در كنترل و كاهش آسيب‌هاي ناشي از اعتياد و مواد مخدر و روان‌گردان‌ها نقش به سزايي خواهد داشت.

براساس رهيافت‌هاي انديشمندان حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي، هرگونه اقدامات توسعه‌اي به‌منظور حفظ و تحكيم نظام سلامت، بهداشت و دست‌يابي به امنيت پايدار جوامع در عرصه‌هاي مختلف، مستلزم مشاركت نهادهاي اجتماعي كه به تعبيري از شكل‌هاي نوين كنترل اجتماعي محسوب مي‌شوند، خواهد بود. خوشبختانه در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، سازمان بسيج با بيش از 25 ميليون نفر عضو داوطلب و خود جوش كه به فرموده معماركبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره)  تشكيل آن (بسيج) يقيناً از بركات والطاف خفيه خداوند تعالي بود كه بر ملت عزيز و انقلاب اسلامي ايران ارزاني شد، نمونه بارز و عيني اين نهاد فراگير و عظيم اجتماعي كشور است كه نظير آن در ساير كشورها يافت نمي‌شود.

بر اين اساس در شرايط فعلي كشور، بهره‌برداري مطلوب و هرچه بيشتر از ظرفيت بسيار بالاي اين نهاد مقدس در عرصه‌هاي مختلف مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، اعم از پيشگيري، مقابله و درمان، به‌عنوان يك ضرورت و الزام تلقي مي‌گردد. به عبارتي حضور بسيج در جهاد مقدس مبارزه با مواد مخدر نيز به تعبير حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) يكي از «همان نقطه‌اي است كه اسلام، قرآن و امام زمان  (ارواحناه‌ له فداه) و اين انقلاب  مقدس به آن  نياز دارد».

 فرصت را مغتنم شمرده ضمن تبريك و تهنيت هفته بسيج به تمامي دريادلان بسيجي، لازم مي‌دانم آحاد مسئولان و متوليان دستگاه‌هاي امر مبارزه اعم از فرهنگي و پيشگيري، درمان و حمايت‌هاي اجتماعي، امنيتي و انتظامي و شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر سراسر كشور، با برنامه‌ريزي دقيق، هدفمند و منسجم، زمينه بهره‌مندي گسترده و مؤثر اين نهاد عظيم اجتماعي را در عرصه مبارزه با مواد مخدر بيش از پيش فراهم آورند.