به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مركزي؛ محمد بيرجندي در مراسم اختتاميه كارگاه منطقه اي" بررسي مباني و اصول مشاركت اجتماعي در حوزه پيشگيري، درمان و بازتواني" ضمن تشكر از دبير و كارشناسان شوراي هماهنگي و همچنين تشكل‌هاي پيشگيري از اعتياد استان مركزي جهت هماهنگي و برگزاري اين كارگاه ، هدف از برگزاري چنين كارگاه‌هايي را توانمند سازي و افزايش دانش تشكل هاي مردم نهاد برشمرد.

وي گفت: تشكل هاي مردم نهاد بايد تمامي مطالب آموزشي مربوطه را كسب كنند و سپس با رويكرد فكر جمعي و گروهي، برنامه ريزي و تصميم گيري جمعي و گروهي و نهايت اجراي جمعي و گروهي نايل آيند.

مديركل دفتر توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد با اشاره به مديريت در سمن هاي حوزه اجتماعي با رويكرد اجتماعي سازي مبارزه با مواد مخدر گفت: اعضاي محترم تشكل ها بايد اطلاعات و مطالب لازم را كسب و در نشر و انعكاس آن تلاش و به عنوان يك هدف كاربردي آن را مديريت كنند. مديريت بعدي مديريت اخلاق است كه با توجه به مشكلات مردم، اعضاي تشكل بايد امين مردم در حفظ و سعي در رفع آنان نمايند.

بيرجندي در ادامه به مديريت عملكرد اشاره كرد و گفت: بعد از دانش و اخلاق اعضاي محترم بايد عنصر عملكرد برسند و تلاش در جهت توان افزايي اجتماعي سازي مبارزه با مواد مخدر را عملياتي سازند.

وي با تأكيد بر اين جمله كه توفيق در جمعيت و كارگروهي است گفت: اجتماعي سازي به اين معني است كه صفي بزرگ با در كنار هم قرار دادن افراد بسازيم و در اين صف هم ارتقاي دانش و هم رسيدن به اهداف را باور خود سازيم تا به نتيجه مطلوب نايل آئيم.

اين مقام مسئول در ستاد با اشاره به فضاي مجازي گفت: فضاهاي مجازي بايد فرصتي براي هركدام از تشكل هاي حوزه مبارزه با مواد مخدر در راستاي معرفي خود و اقدامات خود باشد.

در ادامه نبي اله شاه محمدي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان گفت: اميدواريم در اين كارگاه 3 روزه مطالب مفيدي ارايه شده باشد و تعاملات و انتقال تجربيات افزايش يابد.

وي گفت: با توجه به تعدد آسيب هاي اجتماعي و توان و ظرفيت تشكل هاي مردم نهاد كه از جنس و بدنه خود مردم اجتماع هستند كمك بسيار شاياني در امر مبارزه با مواد مخدر مي تواند باشد.

شاه محمدي با اشاره به فعاليت وسيع مشاركت هاي مردمي گفت: هدف از برگزاري كارگاه هاي مذكور افزايش حضور و مشاركت مردم در راستاي اجتماعي سازي مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها در تمامي اقشار و گروه هاي جامعه است كه اميد است شاهد افزايش فعاليت هاي جمعي تا رسيدن به نتيجه مطلوب برسيم.