جواد غفاري در گفت‌وگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر جزو ملزومات اصلي براي كمك به كاهش تقاضا است كه نقش بسيار مهمي هم دارد.

وي افزود: رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر نبايد فقط از طرف مردم و ميزان مشاركت حداكثري آنان باشد ، بلكه بايد مسئولان و مديران دولتي نيز با مردم در اين رويكرد همراه باشند.

مديرعامل جمعيت حمايت از بهبوديافتگان تصريح كرد: مديران دولتي با سياست‌گذاري مي‌توانند در شكل‌گيري و تحقق اين فرآيند موثر باشند.

غفاري افزود: در اين فرآيند، همه آحاد جامعه از هر قشري بايد مشاركت كنند، مردم در اين فرآيند نيازها و مشكلات خود را تشخيص دهند و براساس خواسته ها و توقعاتي كه دارند، نظر خود را بگويند.

وي بيان داشت: اكنون دوره بلوغ اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر است و بسيار خوشحالم كه اين اتفاق افتاده است.

غفاري با اشاره به برگزاري همايش ملي صيانت و گفتمان‌سازي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر در 13 الي 14 آذر ماه جاري گفت: اين همايش يك موتور محركه است كه موجب شناخت سازمان‌هاي مردم ‌نهاد (سمن ) از يكديگر شده و جامعه نيز صداي سمن ها را شنيده است و چه خوب مي‌شود كه سالي يك بار اين اتفاق بيفتد و در چنين همايش‌هايي، نتايج رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر بيان شود.