محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ۶۹ نفر از این افراد پرونده آماده سازی شغلی تشکیل شده و تعداد ۱۲ نفر نیز جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک های عامل معرفی شده اند.

به گفته این مسوول، تعداد ۱۰ نفر از این افراد موفق به دریافت تسهیلات هر کدام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان جهت راه اندازی اشتغال و برای ۲۷ نفر از بهبود یافتگان نیز در مشاغل مختلف اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد:  برای ۳۳ نفر از معتادین بهبودیافته دفترچه بیمه سلامت صادر شده، ۱۷ نفر از افراد نیازمند و فاقد سرپناه به مرکزسرپناه شبانه معرفی شده اند و هفت  نفر نیز به علت اشتغال و حل مشکلات ارتباطی مددجو با خانواده توسط مددکاران  بازگشت به خانواده را داشته اند.

محمدی افزود: همچنین مشکلات قضایی هشت نفر از مددجویان مشمول طرح مدیریت مورد با مراجعه به معاونت محترم  اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برطرف شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد:بر اساس این طرح بهبود یافتگان بی بضاعت و نیازمند شناسایی و  پس از مصاحبه و ارزیابی اولیه فردی، خانوادگی و حمایت های اجتماعی، ارزیابی اشتغال، وضعیت سرپناه، حقوقی، قضایی، روانی و پزشکی،   بر حسب نوع نیاز کمک های مورد نیاز خود را توسط مددکاران دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: حرفه آموزی، آماده سازی شغلی، اشتغال، توانمند سازی، کمک به معیشت، خدمات اسکان و سرپناه، ارجاع جهت معاضدت قضایی و حقوقی، بهداشت و درمان از خدمات قابل ارائه در طرح مدیریت مورد  است.

این مسوول با بیان اینکه برای اجرای این طرح چهار مددکار اجتماعی آموزش دیده اند، گفت: بر این اساس معتادین بهبودیافته در بازه زمانی یک تا ۶ ماه تحت حمایت های مددکاری اجتماعی و روانشناسی قرار می گیرند و ارتباط دائمی با معتاد یا فرد بهبود یافته و خانواده آنان با هدف توانمندسازی و جامعه پذیری قطع نمی شود.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته ۴۰ نفر از بهبود یافتگان مهارتهایی در خصوص مدیریت کسب و کار، آشنایی با قوانین کار و بازاریابی و مهارتهای زندگی را فرا گرفته اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، بازتوانی روانی و اجتماعی فرد بهبود یافته را مهمتر از مسیر درمان عنوان و خاطرنشان کرد: در برنامه مدیریت مورد تلاش می شود در کنار هر معتاد و با توجه به وضعیت خانوادگی، روانی، درمانی مددکارانی به عنوان تسهیلگر حضور داشته باشند و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و جامعه مورد توجه قرار دهند.