به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حمید صرامی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجم تهدیدهای ناشی از اعتیاد، مواد مخدر و روان‌گردان‌ها همه اقشار جامعه را مورد تهاجم قرار داده و مهم‌ترین نسلی که امروز در مقابل این آسیب‌ها قرار گرفته نوجوانان و جوانان کشور هستند.

وی افزود: در 12 استان کشور طرح توانمندسازی ‌نوجوانان، والدین، معلمان و مدیران را در سطح متوسطه دوم به دلیل آسیب‌پذیر بودن این قشر آغاز کردیم.

وی بابیان اینکه این دوره‌ها در چهار استان قم، قزوین، مرکزی و لرستان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: تا ماه آینده هشت استان از جمله آذربایجان‌غربی، خراسان‌جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، تهران، گلستان، کرمان و هرمزگان زیر چتر این آموزش‌ها می‌روند.

مشاور دبیر‌کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: آنچه مهم است اینکه والدین متوسطه دوم باید با جدیت در این کارگاه‌ها شرکت کنند و مدیران نیز باید با همکاری جدی نسبت به عملیاتی‌کردن این طرح وارد شوند و مشاوران باید در کلاس‌های درس نسبت به انتقال این مطالب مبادرت ورزند.

وی اظهار داشت: هدف اختصاصی این طرح کاهش به‌روز اعتیاد است و از اهداف دیگر این طرح این است که بتوانیم دانش و نگرش دانش‌آموزان را نسبت به اعتیاد اصلاح کنیم.

وی در رابطه با وضعیت استان لرستان در زمینهٔ اعتیاد عنوان کرد: وضعیت استان لرستان نسبت به شرایط گذشته با توجه به تلاش شورای هماهنگی استان بهتر شده و چارچوب فعالیت‌ها نشان می‌دهد وضعیت مهار اعتیاد در سطح استان با هوشمندی مدیران استان بهتر شده و در سطح مدارس نیز برحسب تحقیقات علمی نسبت به سایر استان‌ها از میانگین متوسط کشور وضعیت بهتری را به خود اختصاص داده است.