دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كردستان گفت: تامين امنيت و توجه به غني‌سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از عوامل مهم در عدم گرايش اين قشر از جامعه به اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي است.

به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كردستان؛ سليم كريمي در برنامه زنده تلويزيوني "ژين و ئه وين ( عشق و زندگي) " خاطر نشان كرد: زندگي امروز با گذشته بسيار متفاوت است و اعضاي خانواده‌ها فاصله زيادي از هم گرفته‌اند و همين امر، زمينه رشد آسيب‌هاي اجتماعي را فراهم ساخته است. وي با اشاره به سانحه زلزله اخير در كرمانشاه بيان داشت: مدتي قبل در استان كرمانشاه شاهد رخدادي طبيعي بوديم و ديديم تا چه اندازه مردم كشورمان يك دل و يك صدا در كنار هم بدون حتي يك لحظه وقفه و در همان لحظات اوليه به كمك هم‌ميهنان خود شتافتند، اين همبستگي و يك دلي را در مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و آسيب‌هاي اجتماعي نيازمنديم.

دبير شورا با بيان اينكه بيش از 90 درصد معتادان پس از اولين مصرف به دام اعتياد گرفتار شده‌اند، گفت: وابستگي به مواد مخدر به حدي است كه مي‌توان آن را با نياز انسان به آشاميدن آب مقايسه كرد، لذا پيش از آنكه اين وابستگي بوجود آيد پيشگيري‌هاي لازم را بايد انجام داد. كريمي در پايان از توجه سازمان صدا و سيما به توليد و پخش برنامه‌هاي پيشگيرانه قدرداني و اظهار اميدواري كرد كه اين روند ادامه داشته باشد.