به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در همایش روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با تبریک سالروز به امامت رسیدن حضرت حجت بن الحسن و آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج) اظهار کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ناجا نقش موثری در پیشبرد اهداف و برنامه‌های نیروی انتظامی دارد.

وی با بیان اینکه قدردان زحمات روحانیون و کارکنان این مجموعه هستیم، افزود: ارتباط مستمر و نزدیک مسئولان عقیدتی سیاسی با کارکنان در جلب اعتماد آنها و حل بسیاری از مشکلات کارگشا است.

فرمانده نیروی انتظامی به اقدامات کمیسیون صیانت از کارکنان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات و بررسی‌های صورت گرفته، میزان جرایم کارکنان کاهش داشته و یکی از مجموعه‌های که در کاهش جرایم کارکنان نقش موثری دارد، سازمان عقیدتی سیاسی است؛ ترویج و تقویت فضای دینی، انقلابی و اسلامی در نیروی انتظامی یک ضرورت است چرا که فضای دینی،انقلابی و تمرکز و تقویت این مهم منشأ خیر و برکات بسیاری است.

سردار اشتری ادامه داد: وجود روحانیون عزیز در مراکز انتظامی موجب تزریق روحیه دینی و اسلامی و ارتقاء بار معنوی در این مراکز می‌شود.

وی تأکید کرد: خوشبختانه فضای دینی و اسلامی در نیروی انتظامی وجود دارد اما باید با اتخاذ راهکارهای مناسب به دنبال تقویت این فضا باشیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد: اقدامات اثربخش عقیدتی سیاسی منتج به ارتقاء ناجا می‌شود و در این راستا بنده به کلیه معاونت‌ها و پلیس‌های تخصصی مبنی بر همکاری با سازمان عقیدتی و سیاسی تأکید داشته‌ام.

وی اضافه کرد: صرفاً با تکیه بر امکانات نمی‌توان بر محدودیت‌ها و مشکلات فائق آمد، امروز برای رسیدن به اهداف باید با برنامه‌ریزی دقیق و روحیه جهادی اقدام کنیم، فراتر از امکانات و دستورالعمل‌ها داشتن روحیه جهادی، ابتکار عمل و دلسوزی لازم است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: باید گفتمان و عمل‌مان همسو بوده تا اثرگذاری و کارآیی لازم را داشته باشد چرا که تضاد گفتمان و عمل‌مان می‌تواند آثار سوئی را به جا بگذارد.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه در هر مسئولیتی باید منشاء خیر و اثرگذاری باشیم، ادامه داد: در سازمان عقیدتی سیاسی گام‌های مطلوبی برداشته شده و اقدامات مثبتی صورت گرفته و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از اقدامات مطلوب این سازمان است.

وی خطاب به جمع حاضر ادامه داد: آشنایی و بصیرت به موضوعات روز یکی از نیازهای ضرروی است؛ تقویت، بصیرت و بینش سیاسی کارکنان در موضوعات مبنایی و مواضع سیاسی نظام از الزامات است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه تابع دستورات و منویات مقام معظم رهبری هستیم ، افزود: دفاع و صیانت از اصل نظام و ولایت فقیه را در هر زمان و مکان وظیفه خود می‌دانیم و گوش به فرمان رهبر حرکت می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی از تأکیدات مقام معظم رهبری است، خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی حل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و در این راستا استفاده از ظرفیت سازمان عقیدتی سیاسی نیز کارگشا است.

وی تأکید کرد: بر موضوعات امنیت اخلاقی – اجتماعی چون برخورد با بدحجابی و ... با اتخاذ روش‌های مناسب و رویکردهای نظام مند تمرکز داریم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در ادامه صیانت از کارکنان و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان را نیز از برنامه‌های اولویت دار برشمرد و گفت: گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ادامه داد: وجود شما در مجموعه نیروی انتظامی منشأ خیر و برکت است و ظرفیتی که در این سازمان وجود دارد می‌تواند به تعالی نیروی انتظامی کمک کند.

وی ادامه داد: بالاترین افتخار ما این است که در مجموعه‌ای فعالیت می‌کنیم که مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا است و برای نظم و امنیت کشور تلاش می‌کنیم و چه افتخاری بالاتر از این است.

سردار اشتری تأکید کرد: سبزپوشان ناجا نیروهای انقلابی هستند که دل در گرو امام و رهبری دارند و پاسدار حقیقی ارزش‌های نظام و انقلاب هستند.

وی گفت: نیروی انتظامی در راستای منویات و تدابیر مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و در این مسیر هر روز ثابت قدم تر از گذشته است و امیدواریم بتوانیم سرباز خوبی برای مقام معظم رهبری و خدمتگزاری شایسته برای مردم باشیم.