به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری عصر شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی به منظور مبارزه با مواد مخدر برداشته شده است و در استان بوشهر نیز شاهد اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خوبی هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تلاش همگانی برای مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: در استان بوشهر شاهد اقدامات خوبی برای مبارزه با سوداگران مرگ هستیم که جای تقدیر دارد.

استاندار بوشهر از مواد مخدر به‌عنوان یک معضل اجتماعی نام برد و ادامه داد: باید خانواده‌ها با آثار منفی مواد مخدر و آثار و پیامدهای آن به خوبی آشنا شوند تا شاهد کاهش مخاطرات و آسیب‌ها در این حوزه باشیم.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: برنامه‌های آگاه‌سازی جامعه از اعتیاد و مواد مخدر باید اجرایی شوند.

سالاری همچنین خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر شد و افزود: تهیه این بانک نقش مهمی در مقابله با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر خواهد داشت.

وی خواستار توسعه طرح‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در مسیر مبارزه با مواد مخدر شد و تصریح کرد: افزایش آگاهی جوانان و خانواده‌ها باید مد نظر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و آموزشی باشد.

استاندار بوشهر بر لزوم طراحی و تدوین طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت در پیشگیری از مواد مخدر تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر در استان بوشهر افزایش یابد.