به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مركزي، علي مويدي در ديدار با سردار عزيزي فرمانده انتظامي استان گفت: امروز با اقدامات بسيار خوبي كه ‏صورت گرفته است حجم كشفيات مواد مخدر در لايه دوم مرز و استان‌هاي شرقي افزايش يافته است و همين موضوع سبب انتقال كمتر ‏مواد مخدر به استان هاي مركزي كشور شده است.

وي افزود: مافياي مواد مخدر از هر روش و ابزاري در جهت انتقال مواد مخدر استفاده مي‌كنند، از اين رو كنترل محورهاي مواصلاتي و به خصوص لزوم به روز رساني گلوگاه‌ها از اهميت ويژه‌اي برخودار است.

‏قائم مقام دبيركل ستاد با ارزنده خواندن جايگاه و عملكرد ويژه گلوگاه دليجان ابراز داشت: اين گلوگاه به منظور ارتقاء ‏عملكردي بايد هرچه سريعتر به ابزارهاي نوين تجهيز شود.

مويدي ادامه داد: يك دستگاه خودروي تيزرو نيز از ‏طريق دبيرخانه شورا به گلوگاه اختصاص خواهد يافت تا در جهت مبارزه با مواد مخدر موفق تر عمل كند.

وي با بيان اينكه مبارزه و مقابله با خرده فروشان يكي از اولويت هاي اصلي ستاد مبارزه با مواد مخدر است ابراز ‏داشت: بايد به منظور افزايش رضايت مندي عمومي عرضه مواد مخدر براي خرده فروشان نا امن شود.

مويدي با بيان اينكه ‏دولت جمهوري اسلامي ايران اهتمام ويژه‌اي درحفظ كرامت انساني و اسلامي معتادين دارد، گفت: ايجاد مراكز ماده ‏‏16 قانون مبارزه با مواد مخدر و ارتقاء وضعيت كيفي درمان و نگهداري معتادين در اين مراكز در جهت حفظ كرامت انساني است.

وي با ‏ابراز خرسندي از افزايش 49 درصدي كشفيات مواد مخدر در سطح استان گفت: ميانگين نرخ رشد كشفيات در كشور ‏‏13درصد است كه اين نشاندهده عملكرد قابل تحسين نيروهاي انتظامي در برخورد با شبكه‌ها و باندهاي عرضه ‏مواد مخدر است.

دكتر پرويز افشار معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد با ‏بيان اهميت آموزش و افزايش سطح اطلاعات و آگاهي براي گروه‌هاي مختلف هدف گفت: يكي از نيازهاي اساسي كشور ‏در حوزه پيشگيري از اعتياد ارتقاء دانش و مهارت‌هاي فردي افراد در برابر اعتياد است كه با توجه به عملكرد مطلوب ‏دبيرخانه شورا اعتبارات لازم در جهت آموزش و توانمندسازي گروه‌هاي مخاطب استان ‏اختصاص يافته و يا در دست اقدام مي‌باشد . ‏

گفتني است در اين ديدار معاون مقابله با عرضه و امور بين‌الملل و مدير كل دفتر بازرسي و هماهنگي امور استان‌هاي ستاد مبارزه با مواد مخدر و دبير شوراي ‏هماهنگي مبارزه با مواد مخدر و جانشين فرمانده انتظامي استان مركزي حضور داشتند.‏