سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: خبرهایی از مدارس شنیده می شود که برخی از دانش آموزان اعتیاد به مصرف مواد مخدر دارند که این موضوع برای ما بسیار تاسف بار است و خانواده ها باید بیشتر بر تربیت فرزندان خود نظارت داشته و اعمال آنان را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه تحکیم بنیان های خانواده مهمترین اصل در بحث مبارزه اجتماعی با مواد مخدر است، اظهار داشت : مسوولان و دست اندرکاران ستاد مبارزه با مواد مخدر هر چقدر امکانات و تجهیزات مقابله با اعتیاد را گستره تر کنند، اما خانواده ها در این راه قدمی برندارند، رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر تحقق نمی یابد و هر روز بر تعداد معتادان به مواد مخدر نیز افزوده خواهد شد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تحکیم بنیان های خانواده باید فرهنگ سازی شود ، خانواده ها با فرزندان خود رفتار مناسبی داشته و روابط خوبی میان آنان ایجاد شود و در واقع فضای اعتمادسازی نیز بوجود آید ، وقتی محیط خانه دوستانه باشد و جو ترس حاکم نباشد، اقدامات پیشگیرانه نیز برای کنترل و جلوگیری از افزایش مصرف مواد مخدر عملی خواهد شد.

ذوالقدر با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم هر تخلفی که در مورد مواد مخدر مشاهده کردیم به نهادهای مبارزه با اعتیاد اطلاع دهیم ، ادامه داد: برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر نیاز به یک کار گروهی و انسجام فکری است ، باید جلوی هر گونه عرضه و تقاضا برای مواد مخدر حتی از سوی مردم عادی با کمک مسوولان نیز گرفته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در این زمینه ، گفت : رسانه ها نیز باید فیلم های آموزنده و هشدار دهنده درباره اعتیاد و مضرات آن را بیشتر در دسترس مردم قرار دهند.

وي خاطرنشان کرد: نباید نسبت به این موضوع اعتياد بی خیال باشیم و همه بايد در برابر مبارزه اجتماعی با مواد مخدر احساس وظیفه کرده و دولت را در این زمینه یاری دهیم .

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوع اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر جنبه نظارتی و تدوین قوانین را دارد، گفت : معضلات و مسایل پیشگیرانه بویژه اعتیاد برای نمایندگان مجلس بسیار مهم است و قوانین و لوایحی که در این باره ارایه می شود را بررسی می کند ، البته عملکرد سازمانهایی که مسوول مبارزه با مواد مخدر نیز هستند، در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد و تاکنون خروجی های مثبتی را نیز داشته است .

ذوالقدر تصریح کرد: اخیرا نیز کمیته مشکلات شهر تهران در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده که بررسی موضوعات مواد مخدر از اهم مباحث این کمیته بوده و سایر نمایندگان نیز در جریان مسایل مورد بررسی از جمله اعتیاد و آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.