به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌اصغر میرشکاری امشب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استانداری، اظهار کرد: کشت موادمخدر در افغانستان افزایش یافته و این برای کشور ما که در همجواری آن قرار داریم یک زنگ خطر است.

معاون امنیتی - انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برای مبارزه با اعتیاد قبل از هر چیز باید فرهنگ‌سازی لازم در مدارس، خانواده‌ها و دانشگاه‌ها صورت گرفته و مقابله با آن به یک دغدغه همگانی تبدیل شود.

این مسؤول پیشگیری از اعتیاد را بهترین راه مقابله دانست و ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای کارکنان دولت و خانواده‌هایشان ضروری است.

وی گفت: مبارزه با اعتیاد هرگز به صورت دولتی محقق نمی‌شود و باید تمام نهادهای فرهنگی در این زمینه مشارکت کنند.

میرشکاری بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان احتمالا شاهد افزایش کارتن‌خواب‌ها در سطح شهر خواهیم بود که فرمانداری‌ها باید ساماندهی آنها را با همکاری ادارات و دستگاه‌های متولی مدنظر قرار دهند.

وی گفت: پاکسازی محیط اطراف مدارس نیز در دستور کار نیروی انتظامی قرار گیرد و بر اماکن و مغازه‌های اطراف بیش از پیش نظارت شود تا دانش‌آموزان در دام اعتیاد گرفتار نشوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: مصرف مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی آن رو به افزایش است.

محمدهادی مرعشی افزود: مصرف چندگانه مواد مخدر و الکل با یکدیگر به عنوان یک معضل جدی جان افراد معتاد را به خطر انداخته است.

وی ادامه داد: میزان مصرف مواد مخدر در میان بانوان و کودکان نیز رو به افزایش است که انجام اقدامات پیشگیرانه جدی در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: مبارزه با خرده فروشان همچنان در اولویت قرار دارد و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.