به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری، ظهر امروز(یکشنبه) به ریاست محسنی‌بندپی، استاندار تهران و با حضور گودرزی، معاون امنیتی، انتظامی استاندار، اسدی، دبیر کارگروه و سایر اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد.

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران در این جلسه، ضمن تاکید بر لزوم مقابله منسجم با معضل اعتیاد، اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای مبارزه با اعتیاد در ابعاد مختلف پیشگیری، درمان، افزایش ظرفیت مراکز نگهداری و پاکسازی محلات نیازمند مداخله بهره بگیریم که البته، تا کنون نیز، اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

وی افزود: در جلسه امروز، مقرر شد که پروتکل غربالگری تهیه شود که این مهم در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته تا بتوانیم، اقدامات خود را بر اساس موازین قانونی و این آیین‌نامه پیش ببریم. ما در توسعه و گسترش مراکز نگهداری، شرایطی را فراهم کردیم که ظرفیت خالی در این حوزه وجود دارد.

استاندار تهران، عنوان کرد: همچنین، شهرداری تهران نیز، آمادگی خود را اعلام کرده که ۸ مرکز بهاران را به صورت آماده در اختیار سازمان بهزیستی استان تهران قرار دهد تا در ۲ مرکز به نگهداری از کودکان کار و خیابان و در باقی مراکز به رسیدگی به معتادان بهبود یافته بپردازیم.

مقام عالی دولت در استان تهران، تصریح کرد: از دستگاه قضائی و دادگستری استان نیز این درخواست اعلام شده که با کمک مقام محترم قضایی، منازلی که پلمپ شده و به عنوان مراکز تهیه و فروش مواد روانگردان مورد استفاده قرار می‌گرفت، نسبت به مصادره این منازل اقدام شود تا اگر این منازل و محلات پاکسازی شده، این آسیب به سایر منازل و محلات اشاعه پیدا نکند.