انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،‌اظهار داشت: جمعیت هدف بهزیستی کشور ٥ میلیون و ١٠٠ هزار نفر است.

وی افزود: ٤٩٠ هزار نفر زن سرپرست خانوار، یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر معلول، ١١٠ هزار نفر بیمار روانی مزمن، سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی، ٦ هزار کودک در سنین مختلف و هزار و ٢٠٠ نفر در شیرخوارگاه‌های سازمان بهزیستی کشور نگهداری و تحت پوشش هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره وضعیت زنان خیابانی گفت: عمده زنان خیابانی اعتیاد دارند و این موضوع را نیز نیروی انتظامی و قوه قضائیه در گزارش‌هایی که ارائه دادند تایید می‌کنند.

محسنی بندپی گفت: در هماهنگی‌هایی که در استانداری تهران انجام شد استراتژی اول این بود که نسبت به جمع‌آوری زنان معتاد هر چه سریع‌تر اقدام شود و سپس این افراد غربالگری شوند و افرادی که اعتیاد دارند از آنهایی که دارای دیگر آسیب‌ها هستند جدا شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی این آمادگی را دارد که نسبت به نگهداری زنانی که معتاد نیستند و آسیب‌های دیگری آنها را تهدید می‌کند اقدام کند و خدمات لازم به این افراد داده شود و تاکنون نیز دو مرکز برای این زنان دایر شده و در هر مرکز نیز حدودا ٣٠ نفر خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه تعداد زنان خیابانی غیر معتاد کمتر از زنان معتاد است، گفت: پیش‌بینی ما این است که مراکز نگهداری زنان خیابانی غیر معتاد باید به ٨ تا ٩ مرکز در تهران برسد و برای اشتغال آنها اقدام کنیم و در کنار این مراکز کارگاه‌هایی نیز وجود داشته باشد که نسبت به حرفه‌آموزی اقدام کند.