مجید رضازاده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: طرح ضربتی جمع آوری معتادان و متکدیان شهر تهران با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی، شهرداری و بهزیستی اجرایی می شود.
وی افزود: در این طرح معتادان از سطح شهر جمع آوری شده و به مراکزی که از قبل در نظر گرفته شده اند برده می شوند.

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به نقش بهزیستی در طرح جمع آوری معتادان از سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: بهزیستی متولی این طرح نیست و ما تنها مددکاران مورد نیاز ستاد مبارزه با مواد مخدر را در اختیارشان قرار می دهیم.

رضازاده در خصوص تعداد مددکاران سازمان بهزیستی که در طرح ضربتی جمع آوری معتادان شرکت خواهند کرد گفت: در مرحله اول، از سازمان بهزیستی کشور خواسته شده که 12 مددکار خود را برای همکاری در طرح جمع آوری معتادین معرفی کند.

وی ادامه داد: در طرح قبلی نیز سازمان بهزیستی کشور12 مددکار خود را برای همکاری در طرح ضربتی جمع آوری معتادین معرفی کرده بود و در طرح جدید، درخواست نیرو از سازمان بهزیستی بیشتر نبوده است.

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در پاسخ به این پرسش که یک مددکار وظیفه هدایت چند معتاد کارتن خواب را برعهده دارد؟، خاطرنشان کرد: در این رابطه استاندارد خاصی تعریف نشده اما تعداد مددکاران افراد معتاد نباید انقدر کم باشد که به امور رسیدگی نشود.

رضازاده تاکید کرد: طرح ضربتی جمع آوری معتادین و کارتن خواب ها در تهران در چند مرحله اجرایی خواهد شد و امیدوار هستیم این طرح ها نتیجه بخش نیز باشد.