به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مركزي؛‌ دكتر پرويز افشار در جلسه مشترك با مديركل، معاون تربيت بدني و سلامت، رئيس اداره پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و روساي نواحي 1 و 2 آموزش و پرورش استان مركزي برگزار شد؛ با بيان اينكه تمركز ستاد مبارزه با مواد مخدر بر حوزه فرهنگي و پيشگيري است، افزود: هرچقدر در اين حوزه سرمايه گذاري كنيم قطعاً در آينده با خسارات هاي كمتري در حوزه اعتياد مواجهه خواهيم شد.

وي با بيان اينكه به هيچ عنوان سياست اخراج دانش آموزان معتاد از مدارس را پيگيري نمي‌كنيم، ابراز داشت: با انجام جلسات متعدد اين فرصت را با همكاري دستگاه ها فراهم كرده ايم كه اگر دانش آموزي به اعتياد دچار بود بتواند به راحتي فرايند درمان خود را طي نمايد.

معاون كاهش تقاضاي ستاد گفت: مدارس به عنوان فضايي كه مربيان با دانش آموزان و اوليا آنان در ارتباط هستند فرصت مناسبي براي اجراي طرح ها و برنامه هاي مختلف در آن بشمار مي روند.

افشار افزود: البته ما فقط به دنبال اجراي هر طرح نيستيم چرا كه برخي از برنامه ها تنها كارشناسي شده نيستند، بلكه بعضاً مي تواند نتيجه عكس نيز داشته باشد از اين رو هر برنامه قابل اجرا در حوزه پيشگيري از اعتياد صرفاً بايد مورد تائيد ستاد مبارزه با مواد مخدر و يا دبيرخانه شوراي هماهنگي استان ها باشد.

وي ابراز اميدواري كرد كه با همكاري كليه دستگاه ها و اجراي برنامه هاي مصوب به خصوص سياست هاي كلي نظام در باب مواد مخدر ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) شاهد اين باشيم كه در آينده اي نه چندان دور از نرخ بروز اعتياد در كشور كاسته شود.

افشار با اشاره به طرح توانمند سازي دانش آموزان مقطع متوسطه شهر اراك افزود: اجراي اين طرح نه تنها منجر به يكسان سازي و آموزش هاي ارائه شده در محل خانه و مدرسه مي گردد، بلكه سبب دروني سازي عميق مفاهيم پيشگيرانه خواهد شد

فولادوند مدير كل آموزش و پرورش استان گزارشي از نحوه و چگونگي برنامه هاي اجرا شده در حوزه فرهنگي و پيشگيري به خصوص اجراي طرح توانمند سازي دانش آموزان در برابر اعتياد و طرح فست در سطح آموزش و پرورش ارائه كرد.