به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر منطقه ويژه پارس، دکتر پرویز افشار در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه پارس اظهار داشت: با تلاش‌های مدیرعامل منطقه ویژه پارس شاهد تحولات گسترده‌ای در عرصه با مواد مخدر در این منطقه هستیم و تعامل خوبی بین دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی با مردم در این زمینه ایجاد شده است.

وی به اهمیت بسیار بالای منطقه ویژه پارس اشاره کرد و ادامه داد: این وضعیت خاص باعث شده تا در استان بوشهر علاوه بر شورای مبارزه با مواد مخدر استان، یک شورا نیز در منطقه ویژه پارس تشکیل شود که کارهای بسیار مهم و بزرگی انجام شده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه پارس نسبت به دیگر نقاط کشور پیشتاز است.

افشار با اشاره به اینکه در سطح کشور شاهد همکاری مردم و انجمن‌های مردمی در عرصه مبارزه با مواد مخدر هستیم، بیان کرد: اهل سنت نیز همکاری و مشارکت بسیار خوبی را در این حوزه دارند.

وي بر لزوم توجه ویژه به دانش‌آموزان برای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزان باید توانمندسازی شوند تا منجر به نابسامانی نشود و باید به این موضوع ورود جدی کنیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتقاد داریم که کار مردم باید توسط خودشان انجام شود و تشکل‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، کارگری، تشکل‌های محله‌ای و ... در هر یک از این حوزه‌ها وارد عمل شوند.

افشار افزود: کارهای خوبی در بحث پیشگیری در منطقه ویژه پارس انجام شده است که می‌تواند الگوی خوبی در سطح کشور باشد.

وی تاکید کرد: باید رابطه مصرف کننده با قاچاقچی را قطع کنیم و آنها را به مراکز درمانی متصل کنیم تا هم چرخ اقتصادی قاچاقچیان باطل شود و هم اینکه مواد مخدر سالم را مصرف نکنند.

اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است

دکتر علی هاشمی رئیس کمیته مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اين نشست گفت: اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وي اظهار داشت: چهار بحران اساسی در سطح جهان وجود دارد که مواد مخدر به عنوان یکی از این چهار مورد در کنار بحران محیط زیست، بحران فقر و بحران هسته‌ای قرار گرفته است.

رئیس کمیته مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سودآوری بالای اقتصاد قاچاق و توزیع مواد مخدر، اضافه کرد: یکی از چهار صنعت بزرگ اقتصادی دنیا مواد مخدر است که در دل مواد مخدر هزاران جرم دیگر نیز به‌وجود می‌آید.

هاشمي با اشاره به اینکه جذابیت‌های اقتصادی و جدی بودن تقاضا از مهمترین عوامل فعالیت در بخش مواد مخدر است، افزود: در صورتی که ورود مواد مخدر را قطع کنیم و برنامه‌ای برای کاهش تقاضا نداشته باشیم مشکلات ما بیشتر می‌شوند.

وی با اشاره به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله جدی با مواد مخدر و اجرای برنامه‌های پیشگیری و کاهش تقاضا، بیان کرد: اگر بتوانیم یک نفر را حتی برای یک ساعت هم از مواد مخدر دور کنیم کار بزرگی است.

هاشمی با اشاره به اینکه اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: بحث مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها دارای کاربرد بسیار بالایی در این حوزه است.