پرویزافشار روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا در عین حال به این نکته هم اشاره کرد که تاکنون تمام توان مقابله با اعتیاد در حوزه عرضه مواد به کار گرفته شده و این موضوع از عوامل شروع دیرهنگام در حوزه پیشگیری بوده است

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در مبحث مقابله با عرضه مواد مخدر، چهار تا پنج هزار تن از هموطنان شهید و همچنین 13 تا 14 هزار تن نیز جانباز شده اند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، آمار کشفیات مواد مخدر را در کشور حدود 600 تا 700 تن ذکر کرد. 

وی خاطرنشان کرد: اقدامات سختگیرانه در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر در کشور در شرایطی در حال انجام است که در همسایگی کشوری قرار داریم که 85 تا 90 مخدرها را تولید می کند.

افشار، پیشگیری و درمان، مشارکت، کاهش آسیب، مقابله با عرضه، توانمندسازی و بازسازی بهبود یافتگان را پنج ضلع مبارزه با اعتیاد در کشور برشمرد.

معاون کاهش تقاضا وتوسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: هر چند در این سال ها از مبحث پیشگیری از اعتیاد جامانده ایم و عقب هستیم اما اتفاقات خوبی افتاده است و اینک با آموزش به خوبی در حال جبران این موضوع هستیم .

وی با تاکید براینکه میزان پوشش دهی درحوزه آموزش پیشگیرانه کافی نیست و40تا 50 درصد جامعه هدف باید تحت پوشش قرار بگیرد، افزود: این پوشش تا سال 94 تنها 15 درصد بوده است.

افشار ادامه داد: در مبحث آموزش و حوزه پیشگیری از مواد مخدر کارهای خوبی که با همت وزارت علوم و آموزش و پرورش به ویژه در فضای مجازی انجام شده است .

بر اساس آمار رسمی در زمان حاضر یک میلیون و 325 هزار تن در کشور گرفتار اعتیادند.