به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شکرالله حسن‌بیگی پیش از ظهر امروز در بازدید از مرکز اقامتی میان مدت خاطره سبز زنان اراک گفت: مراکز ترک اعتیاد از جمله مراکزی هستند که در امنیت و سلامت جامعه علاوه بر بازتوانی نقش بسزایی دارند و سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم می‌شوند.

وی تصریح کرد: نگاه جامعه به فرد معتاد باید تغییر کند تا فرد معتاد بعد از پاک شدن بتواند در خانواده، جامعه و اجتماع بدون دغدغه حضور پیدا کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی افزود: مسؤولان، خانواده‌ها و مراکز آموزشی باید ضمن آگاهی و هشدار به فرزندان و جوانان آنان را از خطرات اعتیاد و مصرف مواد مخدر آگاه کنند، در واقع باید اصل پیشگیری در خصوص مواد مخدر مدنظر همه قرار گیرد.

حسن‌بیگی با بیان اینکه دولت و نهادهای اجتماعی در مسئله اعتیاد دارای مسؤولیت هستند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با نهادهای متعدد مردمی برنامه‌هایی را در زمینه کمک به افراد بهبود یافته برای نجات آنان از چنگال اعتیاد به انجام رسانده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد یک بحران و مشکل اجتماعی است که از دل سایر معضلات بیرون می‌آید و خود نیز صدها معضل دیگر را به دنبال دارد، بنابراین پیشگیری از اعتیاد می‌تواند دروازه بروز سایر آسیب‌ها را مسدود کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی ادامه داد: هر چه دانش و آگاهی خانواد‌ه‌ها پیرامون عواقب اعتیاد افزایش یابد، از میزان بروز و شیوع این آفات در بین جوانان و نوجوانان کاسته خواهد شد.

حسن‌بیگی گفت: آگاه‌سازی خانواده‌ها در خصوص اعتیاد میزان شیوع و آلودگی افراد به ویژه جوانان به مواد مخدر را کاهش می‌دهد.