به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی دراین باره گفت: معتادانی که بهبود پیدا کرده و اطمینان از بهبودشان از طریق تیم روانپزشکی و روانشناسی حاصل شود، مورد حمایت سازمان بهزیسی قرارگرفته و نسبت به حرفه آموزی به آنان اقدام خواهیم کرد. 
وی ادامه داد: در ادامه نسبت به معرفی آنان به بنگاه های اقتصادی اقدام خواهیم کرد و این افراد را براساس حرفه ای که آموخته اند برای اشتغال در حرفه های مورد نیاز به بنگاه های اقتصادی معرفی خواهیم کرد. 
رییس سازمان بهزیستی با اشاره به تسهیلات درنظر گرفته شده برای این افراد گفت: ما وامی 20 میلیونی با بهره 4 درصد را در اختیار این افراد قرار خواهیم داد و در مورد کسانی که بنگاه های اقتصادی دارند و می‌خواهند آنها را به کار بگیرند هم ما در ابتدا وام  را به بنگاه‌ها می‌دهیم. همچنین بیمه کارفرمایی را که برای هر نیروی کاری حدود 300 هزار تومان است خود بهزیستی پرداخت می کند تا مشوقی باشد بری معتادان بهبود یافته باشد. 

وی درباره تأمین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول نیز گفت: برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالای روستایی نیز وام با بهره 4 درصد می دهیم؛ اما در شهرهای بالای 20 هزار نفر بهره بانکی 16 درصد بود که به همین دلیل خیلی ها متقاضی نبودند و برایشان سخت بود که در این مورد سازمان برنامه و بودجه موافقت کرد و مجلس هم تایید کرد که مابه التفاوت سود چهار درصد تا 16 درصد را دولت پرداخت کند و 38 میلیارد تومان در این زمینه به ما دادند که فکر کنم با این کار ما مسکن خانواده های دو معلول به بالا در شهرهای بالای 20 هزار نفر را با سرعت قابل قبولی پیش ببریم.
بندپی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، اضافه کرد: همچنین با همکاری بنیاد مستضعفان در مورد مسکن این افراد برای آن دسته افرادی که در سال 94 آگاهی نداشته و فرصت ثبت نام نداشتند با توجه به اینکه آن زمان 11 هزار و 500 نفر ثبت نام کردند این فرصت برای آنها در نظر گرفته شده تا دوباره خانواده های دارای دو معلول به بالا  در سامانه ثبت نام کنند و در لیست متقاضیان در یافت مسکن قرار بگیرند که ما به آنها 30 میلیون تومان وام بلاعوض می دهیم که 15 میلیون آن را بنیاد مستضعفان می دهد، 10 میلیون را بهزیستی و 5 میلیون را خیرین پرداخت می کنند.