علیرضا جزینی روز یکشنبه در سمنان به خبرنگار افزود : افزایش قیمت موادمخدر صنعتی از هر کیلو ٢٠٠ میلیون ریال به ٨٠٠ میلیون ریال در سال جاری، کاهش مصرف موادمخدر صنعتی و افزایش گرایش به موادمخدر سنتی و هروئین را در پی داشته است.

وی مقابله با مصرف مواد مخدر صنعتی، محرکها و روانگردان ها را اصلی ترین هدف مقابله با توزیع موادمخدر در کشور عنوان و خاطرنشان کرد : ٢٦ درصد از یک میلیون و ٣٥٠ هزار معتاد کشور مصرف کننده موادمخدر صنعتی هستند.

جزینی تصریح کرد : تمام کشورهایی که با بحث موادمخدر درگیر هستند، در اجلاس های جهانی به معضل موادمخدر صنعتی اشاره دارند و این مساله همگانی است.

وی پیشگیری را اولویت ویژه برنامه های ستاد مبارزه با موادمخدر عنوان و خاطرنشان کرد : پیشگیری اولویت برنامه ویژه این ستاد برای اجرایی شدن سیاست های ابلاغی رهبری مبنی بر کاهش ٢٥ درصد اعتیاد در کشور در طول برنامه پنج ساله ششم است.

به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، برنامه کاهش اعتیاد در کشور از سوی این ستاد به تصویب شورای رفاه تامین اجتماعی کشور رسیده است و در نوبت تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

جزینی پنج اصل پیشگیری ، درمان، کاهش آسیب، حمایت اجتماعی و مقابله را اصول منطبق با سیاست های ابلاغی رهبری برشمرد و گفت : محیط های آموزشی به ویژه دانشگاه ها، هدف اصلی برنامه های پیشگیرانه در کشور است.

وی ادامه داد : در سال ٩٤ ستاد مبارزه با مواد مخدر ١١ تفاهم نامه با دانشگاه های کشور به منظور اجرایی شدن برنامه های پیشگیرانه در محیط های دانشجویی منعقد کرده است.

وی تاکید کرد : اکنون فعالیت های پیشگیرانه درباره مواد مخدر را در دانشگاه های رضایت بخش نمی بینیم و وزارتخانه های علوم، تحقیقات و آموزش عالی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نهادهایی مانند بهزیستی باید به این بحث ورود جدی داشته باشند.

علیرضا جزینی امروز در سفر یکروزه به سمنان ، حکم ریاست ستاد مبارزه با موادمخدر استان سمنان را به محمدرضا خباز استاندار جدید این استان تقدیم کرد.