مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، گفت: اعتیاد، خطر و تهدیدی بزرگ برای امنیت جمهوری اسلامی اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نگاهی ویژه و خاص به موضوع اعتیاد و مواد مخدر داشته و دارد لذا می‌کوشد با بررسی ویژه این امر در کمیسیون همواره آن را زیر ذره‌بین خود داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اعتیاد به چند دلیل در جامعه ایران گسترش یافته، تصریح کرد: مسئولین کشور آنطور که باید و شاید نتوانسته‌اند در امر کنترل مواد مخدر در ایران اقدامات مطلوبی را انجام دهند.

وی اظهار داشت:‌ ایران در مسیر قاچاق مواد مخدر قرار دارد و تولید انبوه آن در افغانستان و ترانزیت این مواد از کشورمان و توزیع آن در بخش‌هایی از استان‌های کشورمان توانسته خطر و تهدیدی بزرگ ایجاد کند.

صفاری نطنزی خاطرنشان کرد: متأسفانه جوانان زیادی در جامعه ایران به دلیل شرایط اقتصادی خاص و بیکاری جوانان و همچنین برخی شرایط اجتماعی نظیر سرخوردگی درگیر توزیع مواد مخدر و استفاده از آن شده‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه وسعت تهدید و خطر مواد مخدر برای جمهوری اسلامی ایران گسترش پیدا کرده، گفت: مسئولین و مقامات کشورمان باید توجه ویژه‌ای به امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیر‌ی آن داشته باشند.

صفاری نطنزی با بیان اینکه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همواره مقامات ستاد مبارزه با مواد مخدر و ناجا حضور دارند و مبارزه با این بلای خانمان‌سوز بررسی می‌شود، افزود:‌ در این مسیر چند مشکل وجود دارد چرا که به دلیل حجم بالای معتادین و دست اندرکاران مواد مخدر، دستگیری‌ها و اعدام‌ها بیشتر شده است، به همین دلیل غربی‌ها از ما انتقاد می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به دلیل تعداد بالای عاملین توزیع مواد مخدر و مصرف آن در کشورمان، شرایط و ظرفیت نگهداری حجم بالای افراد دستگیر شده وجود ندارد، که همین امر به معضلی تبدیل شده است، ضمن اینکه ظرفیت مناسبی هم برای نگهداری و بازپروری معتادین وجود ندارد.

وی اظهار داشت: وضعیت فعلی گسترش اعتیاد و مواد مخدر در کشورمان برای مردم و نمایندگان مجلس و همچنین مقامات و مسئولین کشورمان نگرانی جدی ایجاد کرده است.

صفار نطنزی خاطرنشان کرد: باید با یک سلسله اقدامات ویژه تلاش کرد معتادین بازپروری شده را به جامعه بازگرداند و اجازه اعتیاد مجدد را به آنها نداد.