دكتر اسكندر مومني صبح امروز در ديدار با معاونان، مديران و كاركنان ستاد مبارزه با مواد مخدر، تقارن هفته بسیج و هفته وحدت را گرامی‌ داشت و گفت: "هفته بسيج" يادآور دلاوري‌ها و رشادت‌هاي مرداني است كه امنيت و آرامش امروزمان، مرهون فداكاري و جانفشاني‌هاي این عزیزان می‌باشد.

وي افزود: رهبر كبير انقلاب، امام خميني (ره)، براي اداره كشور و ادامه حيات انقلاب، راهبردها و طراحي‌هاي گوناگوني داشتند و اينگونه نبود كه بدون برنامه، رژيم شاهنشاهي سرنگون و بعد انقلاب حفظ شود، بلكه ايشان براي استمرار انقلاب، نهادها و ساختارهاي مختلفي را طراحي كردند كه يكي از آنها، تشكيل بسيج بود.

دبيركل ستاد بيان داشت: بسيج فرمول دفاع همه جانبه از انقلاب است و به فرموده مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) بسیج مختص يك عرصه نیست، بلکه برای همه عرصه‌ها است و در راه اعتلاي كشور و جامعه تلاش مي‌كند.

مومني با اشاره به آغاز جنگ تحميلي از سوي صدام اظهار كرد: زمانيكه صدام، فرمان نهايي تجاوز به كشورمان را صادر كرد، در كمال نخوت و غرور گفت: "امروز ما گردشی در ايران خواهيم داشت و خوزستان را جدا و به عراق متصل مي‌كنيم و انقلاب اسلامي ايران را دو هفته‌اي ساقط مي‌كنيم". محاسبات مادي نيز نشان مي‌داد كه در آن زمان، قدرت و توان دفاعي و تهاجمي عراق با ايران قابل مقايسه نبود و پيروز ميدان، كشور عراق است.

وي ادامه داد: عراق با استفاده از عنصر غافلگیری در ابتدای جنگ، موفق شد بخش‌هایی از خاک ایران از جمله شهر خرمشهر را اشغال كند اما كشورمان، توانست در همان روزهاي ابتدايي جنگ، با استفاده از "قدرت رهبري" و "بسيج و روحيه ايثار و شهادت‌طلبي مردم"، بیشتر مناطق اشغالی از جمله خرمشهر را آزاد كند و منجر به عقب‌نشيني سنگر به سنگر دشمن بعثي شود.

اين مقام مسئول در ستاد با بيان اينكه همواره شاهد حضور همه‌جانبه مردم در تمام صحنه‌های نظام اسلامی بوده‌ايم، گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی مراسم 13 آبان، صحنه تحريم را كاملاً عوض كرد. ترامپ با اقدامات رواني و با استفاده از رسانه‌هاي جهاني بارها وعده داد كه در 13 آبان، تحريم‌هاي اصلي عليه ايران را اجرايي مي‌كند اما حضور موثر و عظیم مردم در آن راهپيمايي، باعث خنثی شدن توطئه‌های ترامپ شد و حتی شاهد بودیم که قیمت سکه و ارز نیز در سراشیبی سقوط قرار گرفت.

مومني اظهار اميدواري كرد كه در مراسم راهپيمايي 22 بهمن امسال، شاهد حضور منسجم‌تر و گسترده‌تر مردم طي ۴ دهه گذشته باشيم تا جواب محکمی به دشمنان و مخالفان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی بدهيم.

وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران علی رغم وجود تحریم‌های دشمنان، با اقتدار رو به جلو حرکت می‌کند و توطئه دشمنان را خنثي خواهد كرد.

دبيركل ستاد؛ با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام دفاع مقدس، مدافعين حرم و شهداي مبارزه با مواد مخدر بر ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران تاكيد كرد و گفت: اين عزيزان در دفاع از حرمين و مقابله با دشمنان، رشادت‌ها و تلاش‌هاي جهادي بسياري داشته‌اند و اگر نبود آن فداكاري‌ها، قطعاً جمهوري اسلامي ايران آرامش كنوني را احساس نمي‌كرد.

مومني همچنين در ادامه به اولويت‌هاي ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و افزود: اهميت حوزه مواد مخدر و مبارزه با آن بر كسي پوشيده نيست، مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) در جلسه اخيري كه با موضوع "آسيب‌هاي اجتماعي" برگزار شد، توصيه‌ها و تاكيدات بسياري را در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعتياد داشتند و رییس جمهور نیز رهنمودهایی را در این حوزه بیان کردند.

وي اظهار داشت: مواد مخدر، منشا بسياري از آسيب‌ها و جرايم مواد مخدر است و نزدیک به 70 درصد زندانیان کشور به‌واسطه جرايم مرتبط با مواد مخدر در زندان به سر می‌برند، همچنين 40 درصد جرايم به صورت مستقيم به دلیل مواد مخدر است و 55 درصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد به موادمخدر رخ می‌دهد، لذا بايد براي رسيدن به اهداف ستاد تلاش بيشتري كرد و كارهاي بزرگي را انجام داد.

دبيركل ستاد بيان داشت: نيروهاي مقابله‌اي كشور اعم از نيروي انتظامي، سپاه، بسيج و وزارت اطلاعات، مجاهدت‌هاي بسياري را در حوزه مقابله با مواد مخدر انجام داده‌اند و طي 4 دهه گذشته، نزديك به 4 هزار نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسيده‌اند.

مومني افزود: شرايط جغرافيايي كشور به گونه‌اي است كه در كنار كشوري (افغانستان) قرار گرفته‌ايم كه توليد مواد مخدر در آن، به ده هزار تن توليد رسيده است، رقمي كه تا دو دهه گذشته، حدود 200 تن بود. از طرفي، ساده‌ترين و ارزان‌ترين مسير قاچاقچيان براي ترانزيت مواد مخدر به اروپا، ايران است؛ لذا منطق به ما حكم مي‌كند كه در كنار اقدامات مقابله‌اي، برنامه‌هاي فرهنگي و پيشگيري را هم انجام دهيم و از همه ظرفيت هاي فرهنگي در اين امر، استفاده كنيم.

مومني با اشاره به ترجمه آيه 32 سوره مائده مبنی بر اينكه نجات يك انسان، نجات جامعه بشريت است، گفت: يك معتاد، ابتدا خانواده و سپس جامعه را به مواد مخدر آلوده مي‌كند، بنابراين پيشگيري از اعتياد يك فرد، جامعه‌اي را از بلاي اعتياد مي‌رهاند.

وي به اولويت نخست و كوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و افزود: ساماندهي معتادان متجاهر و انتقال آنان به مراكز درماني مربوطه، از اهميت خاصي براي ما برخوردار است؛ چرا که هر چقدر هم در اين حوزه تلاش كنيم اما مردم، يك معتاد را در خيابان و پاركي ببينند، به گزارش‌هاي ما توجهي نخواهند کرد.

مومني در پايان بر انجام امورات ستاد مبارزه با مواد مخدر براساس تعامل و هماهنگي با سازمان‌هاي ديگر تاكيد كرد و گفت: حدود 90 درصد برنامه‌هاي ستاد، بين‌بخشي و تعاملي است و بايد هر برنامه‌اي را كه انجام مي‌دهيم، نگاهمان به همراهي و مشاركت چند سازمان‌ ديگر هم باشد.