به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ علي مويدي در دوره آموزش تخصصي كارشناسان مقابله با عرضه شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان‌هاي سراسر كشور كه به مدت سه روز در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد؛‌ گفت: برگزاري اينگونه دوره‌هاي تخصصي در جهت ارتقاء سطح معلومات و دانش روز بسيار موثر است و موجب اثربخشي و تلاش بيشتر در حوزه متبوع مي‌شود.

وي افزود: به روز كردن دانش و اطلاعات و افزايش محتوي شغلي كارشناسان شوراها از اولويت‌هاي ستاد است و در سال جاري نيز چندين دوره آموزشي فراخور نياز كارشناسان برگزار شد.

قائم مقام دبيركل ستاد بيان داشت: معتقديم به لحاظ پيچيدگي حوزه اعتياد و چگونگي مبارزه با آن و مافياي مواد مخدر بايد انسان‌هايي كه در اين عرصه فعاليت مي‌كنند، به معلومات روز مسلط باشند و پيچيدگي هاي آن را بدانند تا با داشتن اشراف اطلاعاتي و معلومات نقش موثرتري نسبت به گذشته ايفا كنند.

مويدي گفت: از آنجا كه در حوزه مواد مخدر ، هر روز با مواد نوظهوري روبرو هستيم بايد با علم و دانش به روز هم با آن مقابله كنيم لذا مي‌بايست وقت و انرژي هم براي تربيت نيروي انساني و كارشناسان صرف كرد، ستاد نيز معتقد است كه آموزش مبنا و كليدواژه حساس و اساسي در فرآيند مبارزه با مواد مخدر است.

وي افزود: راه موفقيت هر دستگاهي، تقويت منابع انساني و سرمايه‌گذاري در آن است و ستاد نيز به عنوان اتاق فكر و مركز بسط و گسترش دانش روز، بايد هر روز پوياتر و پاسخگوي مطالبات مردم باشد.

قائم مقام دبيركل ستاد بيان داشت: حوزه مقابله با عرضه، همواره مهم‌ترين حوزه در مبارزه با مواد مخدر بوده است، در واقع مقابله با عرضه، ستون اصلي مبارزه با مواد مخدر مي باشد.

مويدي در ادامه نقش و جايگاه مقابله با عرصه را اساسي و تاثيرگذار دانست و گفت: در اين حوزه بايد وقت و انرژي بيشتري صرف شود تا موفقيت حاصل شود. نقش كارشناسان اين حوزه بسيار حائز اهميت است و آنان نماينده دستگاه خود در استان‌ها، تحليل گر و ترسيم‌كننده حوزه مقابله با عرضه هستند كه در عين حال مي توانند نقش موثري در تعامل بين دستگاه هاي مقابله اي هم ايفا كنند.

وي در ادامه بر شناخت و داشتن اشراف اطلاعاتي، پيگيري و اجراي مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان ها و دستگاه‌هاي مربوطه، بررسي اثربخشي اقدامات مقابله‌اي در استان‌ها و برگزاري كميته‌هاي تخصصي براي همراه سازي دستگاه ها از سوي كارشناسان تاكيد كرد.

مويدي در پايان بيان داشت : انتظار اين است كه كارشناسان به عنوان پل ارتباطي دبيرخانه شورا و دستگاه‌هاي مقابله‌اي براي پيگيري اجراي سياست‌هاي ستاد عمل كنند، دانش خود را در حوزه مقابله با عرضه به روز نمايند و در بين استان ها نيز همگرا و در تعامل باشند.