فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: سیستم آموزش و پرورش کشور باید نظارت بیشتری را بر روی رفتارها و حالات دانش آموزان در مدارس از سوی مدیران، ناظمان، مربیان و معلمان داشته باشد و با برگزاری جلسات متعدد با خانواده ها، افرادی را که دچار رفتارهای غیرعادی هستند، شناسایی و برای درمان آنها اقدامات حمایتی انجام دهد.

 وی با بیان اینکه خانواده های امروزی با توجه به دغدغه های معیشتی نسبت به تربیت و رفتارهای فرزندان خود کم توجهی می کنند، تصریح کرد: وقتی آموزش و پرورش در رابطه با مبارزه اجتماعی با مواد مخدر نظارت را در مدارس بر روی دانش آموزش زیاد کند، همکاری خوبی میان مدرسه و خانه ایجاد می شود و باید خانواده ها را در جریان دانش آموزانی که مخدرهای صنعتی و شیمیایی مصرف می کنند، بگذارد.

 ذوالقدر با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه آموزش و پرورش علاوه بر بحث آموزشی باید بیشتر تربیتی باشد، اظهار کرد: توجه مدرسه در رابطه با بحث اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد دارای اهمیت بوده و برای تحقق این رویکرد باید آموزش و پرورش را توجیه کرد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر رویکردی نو و ایده ای قابل قبول است و علاوه بر رسالت مهم آموزش و پرورش و خانواده در تحقق این رویکرد، همه وظیفه دارند به بحث آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد توجه ویژه کنند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه دراین میان باید به اعتیاد زنان بیشتر پرداخته شود، گفت: در حال حاضر سن اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی پایین آمده و زنان نیز به دلایل مختلف از جمله زیبایی ، لاغری و غیره كه كاملا غلط ميباشد گرایش به مصرف این مواد پیدا کرده اند.

 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به خانه های امن برای زنان معتاد بیشتر توجه شود ، لازم است آنان در این خانه ها به حرفه آموزی بپردازند و تا بهبودی کامل در جامعه رها نشوند.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: اگر آنان حمایت نشوند پس از بازگشت به جامعه دوباره به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی خواهند رفت.

وی تاکید کرد: بحث مبارزه اجتماعی با مواد مخدر باید بطور وسیع مورد توجه به همه قرار گیرد و بسترهای آموزشی و حمایتی برای افراد سالم و معتادان بویژه زنان در جامعه فراهم شود.