به گزارش ایرنا،پرویز افشار روز پنجشنبه در نشست تخصصی آموزش پیشگیری از اعتیاد زنان که در قزوین برگزار شد، افزود: یکی از اولویت های جدی مسئولان کشور برای کاهش آسیب های اجتماعی، فعالیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد.

این مسئول در ادامه به نقش زنان در پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از شخصیت افراد در درون خانواده شکل می گیرد بنابراین زنان می توانند در حوزه پیشگیری از اعتیاد از تاثیرگذاری بالایی برخوردار باشند.

افشار در ادامه از افزایش سهم اعتیاد زنان به مواد مخدر طی یک دهه گذشته خبر داد و گفت: اعتیاد زنان در سال ٨٠ نسبت به کل جمعیت معتادان پنج درصد بود ولی این میزان در سال ٩٠ به نزدیک ١٠ درصد رسید که این آمار نگران کننده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های ستاد مبارزه مواد مخدر با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت ها و مشارکت همگانی در مقابله با اعتیاد، گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی، سازمان های مردم نهاد و تشکل های دانشجویی و اماکن فرهنگی و اجتماعی در این خصوص استفاده کرد.

وی با اشاره به آسیب های مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آن از جمله طلاق و فقر، گفت: باید همه نسبت به مقابله با مواد مخدر و اعتیاد احساس وظیفه کنیم.

افشار در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: در حال حاضر ١٥ هزار مربی در حوزه پیشگیری و فرهنگ سازی برای پرهیز از مصرف مواد مخدر آموزش دیده اند و آمادگی لازم را دارند تا در تربیت مربیان دیگر نیز در مناطق مختلف کشور مشارکت داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده در خصوص مبارزه با مواد مخدر در قزوین، گفت: این استان که به دارالمومنین معروف است باید در حوزه مقابله با اعتیاد در سطح کشور الگو باشد.