به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، محمدرضا ابراهيمي با بيان اين مطلب در همایش «هنر و اعتیاد» كه در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با حضور صاحبنظران و کارشناسان اجتماعی و هنری برگزار شد، اظهار داشت: آسیب‌هایی که در اثر مصرف مواد حادث می‌شود بسیار زیاد است و هزینه‌های جبران ناپذیر روانی، جسمی و اجتماعي را برای فرد مصرف کننده و جامعه به همراه دارد.

وي در ادامه سخنان خود به اين باور اشتباه كه گرايش به اعتياد زمينه‌ساز بروز خلاقيت و هنر مي‌شود اشاره نمود و افزود: برخی معتقدند مصرف مواد مخدر می‌تواند خلاقیت را افزایش دهد و برخی دیگر نيز معتقدند با مصرف مواد می‌توان آثار برتري را در اثر هنری بازتاب داد كه بايد در اينجا اعلام كنم كه هيچگونه رابطه‌اي میان مصرف مواد مخدر و خلق اثر هنری وجود ندارد و اين مطالب كذب صرفاٌ از سوي افراد سود جو و سوداگران مرگ براي فريب دادن و گرفتار كردن مردم در دام اعتياد تبليغ مي‌شود.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس، گفت: آسیب‌هایی که مواد مخدر به مغز وارد می‌کند ديگر فرصت بروز خلاقیت را به هنرمند نمی‌دهد.

ابراهيمي، تاثیر آثار هنري را در آگاه‌سازی مردم جامعه در برابر پديده شوم مواد مخدر و پيشگيري از آن بسیار مفید دانست و گفت: هنر همواره می‌تواند هزینه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بويژه معضل مواد مخدر را کاهش دهد.

وي همچنين افزود: بطور کلی هنر می‌تواند نقشی بسیار مهم در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم جامعه بويژه نوجوانان و جوانان در خصوص زیان‌ها و مُعضلات ناشي از آن داشته باشد.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس در پايان سخنان خود ضمن قدرداني از دست‌اندركاران و مسئولين دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بمنظور برگزاري همايش، گفت: هنرمندان مي‌توانند با هنر خود بستر لازم را برای گسترش فرهنگ عمومي پيشگيري از اعتياد را در سطح جامعه بيش از پيش فراهم و به حل چالش‌های موجود و ناشي از پديده مواد مخدر کمک کنند.

در ادامه اين همايش دکتر محمد شعله‌سعدی، دكتر فيروزآبادي، دكتر فرنام و ديگر اساتيد به ايراد سخنراني پيرامون هنر، مضرات مواد مخدر و آسيب‌ها و معضلات ناشي از آن پرداختند.