پرویز افشار در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم در واکنش به خبر بسته شدن درهای شفق به روی زنان با تاکید بر اینکه مرکز شفق بسته نشده است، در خصوص چرایی تغییر فعالیت این مرکز و عدم پذیرش زنان توسط این مرکز، گفت: این مرکز از ابتدا برای مردان اختصاص داشت و از سر اضطرار در یک دوره‌ برای بانوان اختصاص یافت؛ این در حالی است که در آن دوره نیز 400 زن معتاد متجاهر در این مرکز تحت درمان قرار گرفتند و پس از تکمیل دوره درمان، تعدادی به خانواده‌هایشان وصل شدند، تعداد معدودی به مرکز بهاران منتقل شدند و عده‌ای ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: پس از ترخیص این زنان،‌ متاسفانه شاهد حضور مجدد تعدادی از این افراد به عنوان معتادان متجاهران در خیابان‌های پایتخت بودیم که دو مرکز ماده 15 در غرب تهران را با ظرفیت 120 نفر در اختیار گرفتیم و معتادان متجاهر در این اماکن نگهداری می‌شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: در حال حاضر این دو مرکز زیر بار هستند و یک مرکز دیگر در حاشیه پارک چیتگر با ظرفیت 120 نفر درحال راه‌اندازی است؛ همچنین یک مرکز بستری در بلوار مرزداران، کیس‌های ویژه را نگهداری می‌کند و در تهران تعداد قابل توجهی هم مرکز درمان ماده 15 زنان وجود دارند که در صورت احساس ضرورت، یارانه به آن‌ها پرداخت می‌شود و این زنان در این مراکز تحت درمان قرار خواهند گرفت.

وی افزود: تا این لحظه هیچ حکمی از سوی دستگاه قضایی مبنی بر متجاهر بودن زن معتادی به ما ارائه نشده که به دلیل عدم ظرفیت محل نگهداری، از پذیرش آن‌ها سر باز زده باشیم.

افشار در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های ما، حدود 300 تا 500 نفر معتاد زن متجاهر واقعی در شهر تهران وجود دارد که همگی تحت پوشش هستند و در حال حاضر از وضعیت مطلوبی در این بخش برخوردار هستیم.