به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، وحید قبادی دانا در نشست کارشناسی پیشگیری از اعتیاد، گفت: برای افراد غیرمعتاد نیز باید برنامه‌ریزی کنیم و برنامه‌ای را با رویکرد نشاط و ورزش برای جوامع صنعتی و کارگری داشته باشیم.

وی ادامه داد: می‌توان در قالب مسئولیت اجتماعی به موضوع ورود کنیم و به دلیل اینکه در محیط‌های کارگری معمولاً بحث مهاجرت نیز وجود دارد آثار و ‌آسیب‌های دوری از خانواده را نیز در نظر بگیریم و با استفاده از نهاد خانواده به پیشگیری از اعتیاد اقدام کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: نمی‌توان برای همه جامعه هدف یک نسخه واحد پیچید بلکه این کارگران نیازمند یک برنامه جدید هستند چرا که از لحاظ روحی، روانی و مالی در کنار خانواده خود نیستند.

قبادی دانا گفت: بررسی روند آسیب‌های اجتماعی و شناسایی عوامل تعیین‌کننده آن از برنامه‌های اولویت‌دار بهزیستی خواهد بود.

وی از فعالیت سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این قابلیت به سایر سامانه‌های رصد و پایش اجتماعی متصل می‌شود و ارزیابی صحت و مقایسه نتایج پژوهش‌های حوزه آسیب‌ها قابل بررسی خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زمینه خوبی برای بحث پیشگیری فراهم خواهد شد و شاید بتوان در این امر بحث ورزش و نشاط را به این مقوله اضافه کرد و حتی از سایر دستگاه‌ها آن را مطالبه کرد چرا که این موضوع بر تخلیه هیجانات بسیار مؤثر است.