به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ علي اصغر فاني در جلسه مشترك با علي مويدي قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كه با حضور معاونان، مديران كل و مشاوران هر دو نهاد در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: كار مبارزه با مواد مخدر، بسيار مهم است و اين وزارتخانه معتقد است كه بايد با اين معضل برخورد كرد و ما با اعتقاد به اين مبارزه ميپردازيم .

وي افزود: علي رغم اينكه اين وزارتخانه پرمخاطب ترين دستگاه كشور است اما تربيت مختص يك سازمان نيست، بلكه بايد با كمك دستگاه هاي دولتي و غير دولتي و مشاركت مديران ، معاونين ، مشاوران ، اولياء و مربيان و دانش آموزان با پديده شوم مواد مخدر مقابله كرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه خواستار همكاري هاي دو نهاد در حوزه پيشگيري از اعتياد شد و ادامه داد: كودكان و نوجوانان از يكديگر حرف شنوي دارند، لذا بايد تشكل هاي دانش آموزي را در اين حوزه فعال كرد.

فاني بيان داشت: ٥٠٠ هزار دانش آموز سفير سلامت در كشور داريم، آنان سفيران سلامت و بازوان کمکی به بخش بهداشت و سلامت آموزش و پرورش محسوب مي شوند كه مي توان آنان را در حوزه پيشگيري از اعتياد نيز وارد و تقويت كرد.

وي در ادامه بر ايجاد حس مشاركت جويي معلمان مدارس نسبت به موضوع پيشگيري از اعتياد تاكيد كرد و افزود: در اينصورت به هدف مورد نظر در حوزه پيشگيري از اعتياد خواهيم رسيد.

ايشان در ادامه تاكيد كرد وزارتخانه متبوعش آماده همه گونه همكاري در زمينه امر پيشگيري از اعتياد ميباشد .

بودجه پيشگيري از اعتياد وزارت آموز و پرورش در حد مقدورات افزايش مي‌يابد

همچنين علي مويدي قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه بامواد مخدر از اقدامات ارزنده وزارت آموزش و پرورش به ويژه در ٦ ماهه گذشته براي گسترش پوشش پيشگيري از اعتياد قدرداني كرد و خواستار ارتقاء سيستم و تشكيلات مناسب تر در اين وزارتخانه براي امر مبارزه شد.

وي در ادامه به افزايش بودجه آموزش و پرورش در حد مقدورات ستاد اشاره داشت و افزود: وزارت آموزش و پرورش از دستگاه هاي كليدي امر مبارزه با مواد مخدر است.

قائم مقام دبيركل ستاد در ادامه به ايجاد جريان سازي تنفر از مواد مخدر در قالب برگزاري يك كارگاه براي فرمانداران سراسر كشور اشاره كرد و گفت: اين حركت اقدامي موثر در جهت شناخت مسئولان از مواد مخدر و عوارض ناشي از آن بود و در نظر داريم با حضور در همايش ها و تجمعات بزرگ وزارت آموزش و پرورش، مباحث اين حوزه را مطرح كرده تا عزيزان اين وزارتخانه نيز جدي تر از گذشته مبارزه با اعتياد را دغدغه خود بدانند.

تاكيد بر تداوم اجراي فعاليت هاي پيشگيرانه در مقطع دوم متوسطه

دكتر پرويز افشار معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز با اشاره به افزايش بودجه پيشگيري وزارت آموزش و پرورش بر توليد كتابچه براي تمامي معلمان در جهت توسعه پوشش پيشگيري از اعتياد تاكيد كرد.

وي در ادامه گفت: تشكل‌ها و نهادهاي ‏مهمي مانند انجمن اولياء و مربيان، مجلس دانش آموزي، بسيج دانش آموزي، جمعيت جوانان هلال احمر، همياران سلامت دانش ‏آموزي از جمله ظرفيت هاي مهمي هستند كه مي بايست به نحو شايسته استفاده كرد.

افشار همچنين بر تداوم اجراي فعاليت‌هاي مهمي مانند آموزش پيشگيري از اعتياد در مقطع دوم متوسطه به همراه والدين و مربيان، غربالگري و مداخله زودرس ‏در سنين پيش‌دبستاني و دو سال اول ابتدايي تاكيد كرد.‏