‎‎احدی آزادی خواه در گفت و گو با روابط عمومی ستاد مبارزه با‎ مواد مخدر افزود: مواد مخدر بصورت جدی آسیب های اجتماعی و فرهنگی زیادی‎ در جامعه وارد کرده است، وقتی انواع مواد مخدر و روان گردان‌ها به راحتی در دسترس‎ افراد قرار گیرند و نظارت بر مصرف آن ها کم یا ضعیف باشد، می توانند یکی‎ از مهم ترین عوامل در اشاعه اعتیاد باشند‎.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: فراوانی، ارزانی و‎ در دسترس بودن مواد مخدر صنعتی و شیمیایی نه تنها عامل مهمی در اشاعه‎ اعتیاد است، بلکه مانع بزرگی برای ترک اعتیاد به حساب می آید و چه بسا‎ معتادانی که برای دفعات مکرر ترک کرده اند، به دلیل در دسترس‎ بودن مواد مخدر ، دوباره به مصرف آن ها روی آورده اند‎.

آزادي‌خواه اظهار کرد: مهمترین‎ اصل برای اجتماعی شدن مبارزه با این معضل خانماسوز ، مبارزه جدی با وارد‎ کنندگان و تهیه کنندگان مواد است‎ .

وي توضیح داد: در بحث مبارزه با عاملان‎ مواد مخدر باید به راهبردهای اساسی که رهبر انقلاب در این باره بیان‎ کردند، توجه کرد و در مرحله بعدی ، نگاه تربیتی ، بازآفرینی و بازپروری‎ معتادان بهبود یافته به جامعه ترویج یابد‎.

‎نماینده مردم ملایر در مجلس ادامه داد: در حال حاضر وضعیت مصرف مواد مخدر صنعتی و‎ شیمیایی تاسف آور است و نگاه قضایی و جرم شناسی نتیجه کافی نداشته است‎ .

‎آزادي خواه با بيان اينكه آسیب های ناشی از مصرف‎ مواد مخدر ، جامعه را مختل می کند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس به مسایل و‎ معضلات اجتماعی از جمله مواد مخدر توجه ویژه ای دارد و هر کاری که‎ توانشان باشد ، برای تحقق رویکرد مقابله با اعتیاد انجام می دهند‎.

‎به گفته وي برای تسریع در برنامه های پیشگیرانه و بازدارنده‎ از شیوع مصرف مواد مخدر و نشان دادن جدیت مسوولان به مردم برای مقابله با‎ اعتیاد ، نهادهای مربوطه لوایحی را در جهت مبارزه با این معضل نوشته و به‎ دولت پیشنهاد دهند‎.‎