شادمهر کاظم زاده در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در برنامه ششم توسعه محورهای مشخصی برای مقابله با اعتیاد پیش بینی شده زیرا شیوع مصرف مواد مخدر صنعتی و روان گردان ها علاوه بر اینکه با عدم اشتغال و یا نداشتن شغل مناسب مرتبط است ، به عدم روشنفکری افراد در باره مضرات این مواد بر سلامت جسمی و روحی نیز مربوطه می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به افزايش مواد مخدر صنعتي و روانگردان ها كه هر گروه سني به راحتي مي تواند در هر مكاني آنها را تهيه و مصرف كند، ضروري است اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی گسترده برای خانواده‌ها با برگزاري دوره هاي آموزشي راه‌هاي مبارزه با اعتياد و عوارض مواد مخدر انجام شود تا همگان نسبت به اين معضل مهم هوشيار شوند.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که پای اعتیاد به دورن خانواده باز می شود، آنها دیگر نمی‌توانند مسائل خود را سر و سامان دهند و در نتیجه نحوه برخورد آنها با مسائل و مشکلات عاطفی به شدت تغییر می‌کند.

کاظم‌زاده با اشاره به اینکه خانواده باید به عنوان یک نهاد، همواره تلاش کند تا در درون خود تعادل و توازن ایجاد شود، گفت : وقتي يكي از فرزندان خانواده معتاد به مصرف مواد مخدر مي شود، اين توازن و تعادل بهم ريخته و از كنترل والدين خارج شده و در جامعه نيز مشكلات بسياري بوجود مي آيد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، با بيان اينكه امروزه تاثير پذيري مردم از رسانه هاي ديداري بسيار زياد است ، افزود:وسایل ارتباط جمعي مهمترین نقش را می تواند در اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر ایفا کند ، زيرا اين رسانه ها روزانه ميليون ها مخاطب در فضای واقعی و مجازی دارند.

عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس شورای اسلامی از رسانه ها خواست تا به همیاری و کمک نهادهایی مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی ، آموزش و پرورش ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها بیایند و برنامه های فرهنگی ، ارشادی، پیشگیرانه و بازدارنده را به مردم درباره مقابله با اعتیاد اطلاع رسانی کنند.

کاظم زاده ، آگاهی بخشیدن به افراد را نقطه کلیدی مبارزه اجتماعی با مواد مخدر دانست و تصریح کرد:وقتی افراد از مضرات و معضلات اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی ، شیمیایی و روان گردان آگاه شوند از اختیار و اراده خود استفاده کرده و این مواد را تجربه نخواهند کرد.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:همچنین ضرورت دارد بودجه فرهنگی در راستای مبارزه با مواد مخدر افزایش یابد و دولت در این زمینه می تواند طرح و یا لایحه ای را به مجلس ارایه دهد.