به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای پانزدهمین مرحله از طرح« ظفر »که به دستگیری قاچاقچیان، توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر تمرکز دارد، گفت: امروز پانزدهمین مرحله از طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر به اجرا درآمد. این طرح در راستای انجام ساعتها کار اطلاعاتی و شناسایی در نقاط مختلف شهر تهران و به ویژه مناطق پر خطر انجام شده است.

رحیمی با بیان این که ۳۰۰ پلاک قرمز در شهر تهران در همین راستا شناسایی و پلمب شده است، گفت: منظور از پلاک قرمز خانه هایی است که به شکل ساعتی یا روزانه برای مصرف مواد مخدر یا فروش آن در اختیار سودجویان قرار می گیرد. ما در رابطه با این خانه ها از اداره ثبت اسناد و شهرداری تهران نیز استعلام گرفتیم و امیدواریم که برخورد جدی تری با آنها صورت بگیرد.

رحیمی درباره نتایج اجرای این طرح نیز گفت: دراین مرحله از طرح ظفر ۲ تن و ۱۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در تهران کشف شده و همچنین اجرای این طرح منجر به انهدام ۵ باند مواد مخدر و دستگیری ۹۶ قاچاقچی شد.

رحیمی جمع آوری هزار و ۷۳۵ معتاد متجاهر رااز دیگر دستاوردهای این طرح برشمرد و گفت: این افراد به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد معرفی خواهند شد.

رحیمی افزود: همچنین ۲۳ تن از اراذل و اوباش فعال در امر قاچاق مواد مخدر نیز در این طرح دستگیر شده  و ۳۳ دستگاه خودرو از آنها کشف شده است و همچنین ۵ اسلحه نیز از فروشندگان مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس پایتخت در رابطه با برخی ازمناطق پر خطر در رابطه با مواد مخدر نیز گفت: ما تمام مناطق بی دفاع شهری و مناطق حاشیه ای و سکونت گاههای غیر رسمی را به صورت نقطه به نقطه مورد بررسی قرار دادیم و خوشبختانه رصد پلیس در این حوزه بالاست این موضوع صرفا مربوط به پلیس مبارزه با مواد مخدر نمی شود و ما در تمام پلیس ها به این موضوع توجه داریم که مواردی نظیر تامین روشنایی و تصویر عبور و مرور و حضور پلیس از جمله پیشنهاداتی است که ما در این خصوص به دستگاهها داده ایم.

رحیمی با بیان این که ورود مواد مخدر مصنوعی به کشور زیاد شده است، گفت: این موضوع جدی است و اخیرا نیز دو باندی که در فضای مجازی دست به چنین اقدامی زده بودند مورد شناسایی قرار گرفته و با آنان برخورد شد.

وی درباره شمار معتادان متجاهر رها شده در سطح شهر تهران گفت: یک سری ظرفیت ها اخیرا برای این موضوع اختصاص داده شده اما در حال حاضر می توان گفت که بین ۶۰۰۰ تا ۵۰۰۰ معتاد متجاهر داریم که جایی برای نگهداری آنها وجود ندارد حدود ۴۰۰۰ معتاد متجاهر نیز به دلایلی نظیر کهولت سن، زخم باز و .... را نمی توان در این مراکز نگهداری کرد. چرا که در واقع پذیریشی از آنان انجام نمی شود. به همین دلیل باید برای آنان چاره ای اندیشیده شود.

وی در رابطه با فعالیت مراکز دی آی سی و متادون درمانی گفت: حدود ۱۲ مرکز توزیع متادون داریم که روزانه صدها معتاد به آنها مراجعه کرده و همین موضوع سبب آزار اهالی می شود.