به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ متن کامل پیام محمد بیرجندی به شرح زیر است:
وَتَعَاوَنُواْ عَلَی الْبرِّ وَالتَّقْوَی وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَی الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ

سازمان‌های مردم‌نهاد ، نهادهای خودجوش مدنی هستند که احساس مسئولیت را وظیفه خود و رسیدن به آرمان‌های جامعه والا و عاری از مشکلات را هدف نهایی خود می‌دانند، از اعتماد اجتماعی بالا برخوردار بوده و همیار و همگام با دردهای اجتماعی در جامعه قدم بر می‌دارند. خاصیت و ذات فعالیت در قالب تشکل‌های تخصصی و مردم‌نهاد، بهره‌مندی از نعمت حضور مردم و اهتمام به رفع مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی است.

سازمان‌های مردم‌نهاد حلقه اتصال دولت و مردم هستند که می‌توانیم با کمک آنها کارهای بزرگی را در حل معضلات جامعه انجام دهیم. تجربه نشان داد که سازمان‌های مردم‌نهاد می‎توانند با ورود به مبحث مواد مخدر نیز اقدام اثرگذاری در تحقق رويكرد اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر با پشتوانه‌هاي نظري و علمي داشته باشند.

با توجه به راهبرد اجتماعي شدن امر مبارزه با مواد مخدر و روان گردان، سمن‌ها به‌عنوان یاوران نهادهای اجرایی در حال فعالیت هستند و نقش اثرگذار و مهمی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد دارند.

اینجانب روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را به همه فعالان اجتماعی تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر تبریک گفته و از فعالیت و تلاش‌های شما گراميان کمال قدردانی و تشکر را دارم.

ضمنا فرصت را غنيمت شمرده و از حسن عنايت و حمايت ستاد مبارزه با مواد مخدر در اعتماد به سازمان‌های مردم نهاد و بسترسازی برای فعالیت این نهادها نيز سپاسگزاري مي‌نمايم.