به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم وهاب زاده ظهر دوشنبه در مراسم ششمین جشنواره کشوری نوجوان سالم که در مجموعه فرهنگی بهزیستی برگزار شد با بیان اینکه مدرسه به عنوان سازمان اجتماعی مهم گروه هدف معلمان و دانش آموزان را در برمی گیرد، اظهار کرد: این سازمان های اجتماعی می تواند اقدامات موثری در جهت کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.

وهاب زاده با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در عرصه پیشگیری می تواند موثر باشد، بیان کرد: دانش آموزان مهارت بهتر زیستن را در مدارس کسب می کنند.

مدیرکل پیشگیری مبارزه با مواد مخدر کشوربا بیان اینکه نرخ پیشگیری در کشور پایین است، گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید اعتبارات در بخش آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در چند سال اخیر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام شده است، بیان کرد: بحث توانمند سازی دانش آموزان دوم متوسطه در کشور انجام شده است که بیش از ۹۰۰هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

وهاب زاده به اجرای برنامه همکاری بین خانه و مدرسه اشاره کرد و افزود: والدین در اجرای طرح و توانمندسازی دانش آموزان مشارکت داشته باشد.

مدیرکل پیشگیری مبارزه با مواد مخدر کشوربرگزاری جشنواره را بسیار موثر دانست و ادامه داد: این جشنواره نسبت به سال های گذشته بهتر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد والدین پس از سه سال از اعتیاد فرزندان خود اطلاع پیدا می کنند، گفت: طرح مستمر آموزش والدین برگزار و خانواده ها تحت پوشش قرار می گیرند.