به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی تربیت نیروی متخصص پیشگیری از اعتیاد به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان پیش از ظهر امروز دوشنبه  در محل دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز به کار کرد و به مدت ۲ روز ادامه می‌یابد.

دکتر فرهاد هژیر مدرس دانشگاه رازی کرمانشاه در این کارگاه با اشاره به وجود معضل اعتیاد در بسیاری از جوامع جهان، اظهار داشت: پس از مشکلات و فقر مالی و معیشتی امروزه اعتیاد یکی از اساسی ترین مشکلات بشر محسوب می‌شود.

وی آموزش را بهترین راهکار برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرد و گفت: خانواده اصلی‌ترین نهاد اجتماعی است و نقش بسیار تعیین کننده‌ای بزرگی در بروز یا عدم بروز معضل اعتیاد در میان افراد دارد همچنین آموزش و پرورش دومین نهاد اثرگذار در پیشگیری از اعتیاد است.

هژیر در ادامه به نقش مقوله دین و مذهب در جلوگیری از بروز معضل اعتیاد در جوامع اشاره و تصریح کرد: بستر اقتصاد و کسب و کار نیز در جلوگیری و یا بروز اعتیاد نقش دارد و باید به این ظرفیت‌ها توجه کرد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به آمار بالاو نگران کننده آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت: متاسفانه اعتیاد پس از مشکل فقر و بیکاری سومین معضل خانمان ساز محسوب می‌شود.