مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: ۸۰ واحد درمان اعتیاد به‌صورت سرپایی و ۸ کمپ بستری سالانه به ۱۲ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهند.

رضا سلیقه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت موضوع مقابله با اعتیاد در جامعه اظهار داشت: سازمان بهزیستی در 3 زمینه پیشگیری، درمان و باز‌توانی در مورد اعتیاد عمل می‌کند که در امر پیشگیری سالانه بیش از 200 هزار نفر آموزش‌های مقابله با اعتیاد را در قم می‌بینند.

وی بابیان اینکه آموزش و پیشگیری باید از همان سنین کودکی وجود داشته باشد، افزود: محیط‌های کارگری، کارخانجات و محل‌های آسیب خیز باید همواره مورد آموزش مقابله‌ای قرار گیرند که برای این منظور پایگاه‌هایی در سطح محلات برای آموزش و پیشگیری از اعتیاد در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم به وجود 80 واحد درمان اعتیاد به‌صورت سرپایی در قم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 8 کمپ بستری درمان اعتیاد در استان وجود دارد که سالانه 12 هزار را زیرپوشش قرار می‌دهند ولی با توجه به تغییراتی که در دستورالعمل این کمپ‌ها شده ما فراخوان زده‌ایم که کسانی که توانایی شرایط کار داشته باشند برای درخواست مجوز اقدام کنند.

وی با اشاره به پرداخت یارانه به بخش درمان اعتیاد خاطرنشان کرد: کسانی که برای درمان اعتیاد مراجعه می‌کنند به آن‌ها یارانه درمان تعلق می‌گیرد و خانواده این افراد هم در طول درمان زیرپوشش سازمان بهزیستی هستند.