به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در همایش تخصصی علمی کاربردی معاونان توانبخشی بهزیستی سراسر کشو در سرعین اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور در راستای تفاهم‌نامه‌های خود به دانشجویان و دانش‌آموزان خانواده‌های معلول تسهیلات حمایتی ارائه می‌دهد.

وی افزود: در این راستا براساس تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه ‌آزاد اسلامی داریم در بیشتر استان‌های کشور شهریه دانشجویان خانواده‌های دارای معلول به طور 100 درصد پرداخت می‌شود و در بحث دانش‌آموزان نیز طبق تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش مدارس استثنایی در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

محسن بندپی در رابطه با حساسیت بحث اعتیاد در جامعه گفت: مهمترین استراتژی سازمان بهزیستی پیشگیری از شیوع و بروز آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و اعتیاد است و به ویژه در این رابطه سازمان بهزیستی محوریت کارهای خود را در حوزه‌های فرهنگسازی و آگاهی‌دهی متمرکز کرده چرا که پیشگیری بهتر از درمان بوده و تلاش داریم با فرهنگساری مناسب و آگاهسازی خانواده‌های بروز اعتیاد را کاهش دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: استقرار تیم‌های اجتماع‌محور در محلات یکی از سیاست‌های سازمان‌ بهزیستی در راستای پیشگیری و کاهش اعتیاد بوده به طوری که در حال حاضر 5 هزار تیم در 5 هزار اجتماع و محله در کشور استقرار یافته‌اند که نسبت به موضوع اعتیاد و مواد مخدر حساسیت ویژه‌ای دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 600 مرکز ترک اعتیاد در کشور فعال بوده و تا به امروز 890 منزل مسکونی به افرادی که اعتیاد خود را ترک کرده و به جامعه برگشته‌اند توسط بهزیستی اعطا شده و بیش از 10 هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند تا بتوانند برای خود اشتغال ایجاد کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در رابطه با بحث اعتیاد صنعتی شدن مواد مخدر بوده که به روش‌های مختلف و به ویژه تولید قرص‌ها و مواد روانگردان جدید این موضوع افزایش یافته است.

محسنی بندپی افزود: حمایت از خانواده‌های معلول در سطح کشور نیز از اهداف مهم سازمان بهزیستی بوده و تلاش می‌کنیم با ارائه تسهیلات نقدی و ساخت و ساز واحدهای مسکونی برای این خانواده‌ها بتوانیم از آنها حمایت کنیم به طوری که متوسط سالانه تولد کودک معلول در کشور 25 تا 30 هزار نوزاد است.