به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسین درویشی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه دوره تربیت مربی در جمعیت هلال احمر استان بوشهر اجرا شد اظهار داشت: در این دوره که در قالب 80 کارگاه آموزشی برگزار شد 3 هزار و 200 نفر شرکت کردند.

وی با بیان اینکه  افزایش آموزش دیده موظفند در کانون‌ها و دیگر مناطق آموخته‌های خود را به دیگران منتقل کنند خاطرنشان کرد:  تاکنون افزون بر 3 ‌هزار و 200  نفر در این طرح آموزش دیده‌اند و با آموزش به همسالان خود علاوه بر تأثیرگذاری زیاد آن، به صورت شبکه‌ای این آموزش‌ها گسترش یافته و سبب افزایش آگاهی جامعه و جوانان می‌شود.

درویشی با بیان اینکه تامین سلامت انسان‌ها یکی از برنامه‌های هلال‌احمر است تصریح کرد: در این راستا جمعیت هلال احمر تلاش کرده تا با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر، برنامه پیشگیری از مصرف موادمخدر را اجرایی کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از اجرای طرح‌های کاربردی در پیشگیری از اعتیاد خبرداد و تصریح کرد: در این زمینه طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی در راستای آگاه‌سازی خانواده‌ها و آشنا کردن آنان با آثار و پیامدهای خانمان سوز اعتیاد در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) را از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر دانست و تصریح کرد: در راستای پیشگیری از اعتیاد در این نوجوانان و جوانان برنامه پیشگیرانه مدرسه مراقبت در کانون‌های دانش‌‌آموزی هلال احمر استان بوشهر اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های مدارس عاری از دخانیات در مقطع متوسطه دوم و مهارت‌های زندگی ویژه سربازان خاطرنشان کرد: امسال 1700 بسته آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد بین جوانان و نوجوانان توزیع شده است.

درویشی اجرای مانور «نه به اعتیاد» از دیگر برنامه جمعیت جوانان هلال‌احمر بوشهر دانست و افزود: در این مانور، اعضای کانون‌های هلال احمر استان بوشهر با تشکیل حلقه انسانی دور میادین اصلی شهر، حمل پلاکارد و شعار، نفی اعتیاد را به‌نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به نقش مهم کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر طرح‌های مهم فرهنگی در هلال‌احمر استان بوشهر اجرا شده که در این راستا 40 کانون هلال احمر در طرح‌های پیشگیری از اعتیاد فعال شده است.